Hoe kan ik bij het openen van mijn laptop vermijden dat men een wachtwoord vraagt?

Ik heb mijn Windows 10 ge-updated maar nu vraagt mijn laptop telkens bij het opstarten naar een code. Hoe kan ik dat ongedaan maken?

6 maanden geleden
in: Software
1.5K
TurfGraver
6 maanden geleden
Typ aanmelding en tik of klik op Aanmeldingsopties. Tik of klik onder Wachtwoord op Wijzigen. Controleer het huidige wachtwoord voor uw lokale account. Laat de velden Nieuw wachtwoord, Wachtwoord opnieuw invoeren en Geheugensteun voor wachtwoord leeg, tik of klik op Volgende en tik of klik op Voltooien. Nu kunt u (of iemand anders) zich aanmelden bij uw lokale account en uw pc zonder wachtwoord gebruiken.

Antwoorden (1)

Let op: het inloggen op de laptop is meer dan toegang krijgen tot je laptop. Je logt eigenlijk in op je Windowsaccount. Dus als je het inloggen uitschakelt, heeft dit mogelijk gevolgen voor meer dingen.
Maar eigenlijk is het heel simpel uit te schakelen en, als je later toch besluit om het aanmelden weer in te schakelen, het is even simpel om het weer in te schakelen.
Ga daarvoor naar je instellingen en tik vervolgens in de zoekbalk (bovenaan in het midden van je scherm) "aanmeldingsopties". Daar kan je alles instellen voor het aanmelden op je Windowsaccount.
Er is ook een schuifje om het verplicht aanmelden voor Windows-accounts met Hello in- of uit te schakelen. Waarschijnlijk staat deze aan (is blauwgekleurd). Als je deze uitzet zou het opgelost moeten zijn.
6 maanden geleden