Hoe bereken je in excel het gemiddelde van een aantal niet lege cellen in een bepaald kwartaal?

Zie afbeelding.
Ik zou graag voor een bepaald kwartaal (kolom B) het gemiddelde van alle aanwezige observaties in dat kwartaal (kolom L) in één cel willen hebben in een ander blad. Nu heb ik een tijdje het lopen proberen, maar ik kom er helaas niet uit.

Picture for question
een jaar geleden
in: Software
1.8K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
de functie 'gemiddelde' werkt niet?
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Alternatief: =SOM.ALS(B:B;"Q1-2004";L:L)/AANTAL.ALS(B:B;"Q1-2004") waarbij Q1-2004 vervangen moet worden voor het betreffende kwartaal.
Damianvdr
een jaar geleden
Bedankt voor je reactie. De functie 'gemiddelde' werkt wel, maar ik zou het enigszins willen automatiseren, omdat alles handmatig doen aardig wat tijd kost. Het alternatief werkt ook niet helemaal, want hij rekent de lege cellen mee in het aantal bij AANTAL.ALS wat ik niet wil hebben.
TurfGraver
een jaar geleden
Probleem is dat #WAARDE! niet leeg is.
Formule daarin aanpassen met een ALS.FOUT(je formule;"")

Geef als eerste antwoord