Wat te doen aan storing in windows live mail?

Ik gebruik Windows Live Mail. In mijn postvak IN staan voortdurend ongeveer 500 berichten(die ik dus bewaar). Regelmatig als ik W.L.mail opstart, komen uit het niets alle berichten die in het Postvak IN staan achter elkaar 5 of 6 keer binnen. Mijn Postvak loopt dan dus vol met 2500-3000 (5-6 dubbele)mailtjes. Ik kan dit op geen enkele manier stoppen. HOE kan dit???

een jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Een bekend probleem van Live Mail.
Ervan uitgaande dat je steeds mail van je provider haalt (POP3 protocol): log in webmail van je provider en leeg alle mappen.
Herhaalde downloads van dezelfde berichten suggereren dat er ten minste één bericht in de webmail-inbox staat dat Windows Live Mail niet kan of wil downloaden. Wanneer dit gebeurt, springt het POP3-protocol in de veilige modus en gaat het ervan uit dat de downloadsessie is mislukt en start deze opnieuw, hetzij onmiddellijk, hetzij de volgende keer.

Sinds 10 januari 2017 wordt Windows Live Mail overigens niet meer ondersteund door Microsoft, waardoor het programma niet meer veilig is. Het is daarom verstandig om snel over te stappen op een andere e-mailtoepassing, zoals de mail-app in Windows 10.
SimonV
een jaar geleden
Probeer eerst de mail-applicatie te herstarten. Als dat niet werkt, controleer dan of de instellingen correct zijn. Als dat ook niet werkt, probeer dan de mail-applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren.
10 maanden geleden