Hoe kan ik nagaan met wat mijn microfoon in gebruik is bij mijn vivo smartphone?

Als ik met Mobizen een video wil opnemen, krijg ik altijd de melding dat mijn microfoon al in gebruik is en Mobizen dus geen audio kan opnemen.
Dat was met mijn Xiamo Redmi niet het geval, daarmee kon ik beeld en geluid opnemen. Van dezelfde bron waarvan ik nu wil opnemen.
Dus ik heb gecheckt of Mobizen rechten heeft voor gebruik micro, en dat is zo.
Ik heb dus proberen te checken hoe en met wat mijn microfoon dan wel in gebruik is, maar vind niet terug hoe ik dit kan checken. Dus ik kan dat ook niet uitzetten.

een jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Deze foutmelding kan verschijnen als een achtergrondapp toegang heeft tot de microfoon. Om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt: sluit alle geopende achtergrond-apps en controleer welke apps je toestemming hebt gegeven om de microfoon te gebruiken.

- Op een Android-telefoon ga je daarvoor naar ‘Instellingen’ en daarna naar ‘Apps’. Je krijgt dan je volledige lijst met apps te zien.
- Ga naar de ‘App-machtigingen’ door op de drie puntjes rechtsboven te tikken en daar die optie te selecteren.
- Tik op ’Microfoon’. Je krijgt daarna een lijst te zien van alle apps die je toestemming hebt gegeven om de microfoon te gebruiken.
- Tik op de schakelaar om dat recht in te trekken of opnieuw te verlenen.

Of tik in het menu Instellingen op de optie Privacy. Daar kun je bekijken welke apps toestemming hebben om de microfoon te gebruiken.
SimonV
een jaar geleden
Om te achterhalen met wat je microfoon in gebruik is bij je vivo smartphone, kun je het beste de instellingen van je telefoon openen. Ga naar Instellingen > Apparaat > Geluid > Apparaatinstellingen > Microfoon. Hier kun je zien welke app de microfoon gebruikt.
10 maanden geleden