Wordt BOINC nog steeds gebruikt?

Ik heb BOINC al een tijdje niet meer gebruikt. Nu weet ik dat SET@Home gestopt is (in ieder geval voor het moment), maar BOINC biedt ook andere rekenmogelijkheden aan. Maar Einstein@Home haalt geen nieuwe pakketten binnen, maar ik kan ook niet vinden dat zij er ook mee gestopt zijn. Is er wellicht iets met BOINC aan de hand? Zijn er andere manieren of programma's waarmee je idle-time efficient kan benutten?

Thecis
2 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Ja, nog steeds. Tot juni 2021 hebben al meer dan 482.000 vrijwilligers in 226 landen deelgenomen aan Einstein, waardoor het de op twee na populairste actieve BOINC-toepassing is
Vanaf september 2021 kan de meest recente versie van de mobiele applicatie alleen worden gedownload van de BOINC-website of de F-Droid-repository, aangezien de officiële Google Play-store het downloaden en uitvoeren van uitvoerbare bestanden niet toestaat die niet zijn ondertekend door de app-ontwikkelaar en elk BOINC-project heeft eigen uitvoerbare bestanden heeft.
SimonV
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Ah, via de Play Store mag het dus niet meer. De app moet ik rechtstreeks van hun website afhalen. Dat verklaart een hoop. Dank u.
Thecis
2 jaar geleden
Overigens super + voor het antwoord. Ik was inderdaad vergeten aan te geven dat het ging om een android apparaat. Dus super dat je dat in het antwoord had mee genomen. Ik moet het nog even proberen te laten werken. Thats all.
Thecis
2 jaar geleden
@SimonV
Op de computer werkt het wel, maar helaas op mijn telefoon niet. Een Android apparaat, nieuw, maar Boinc geeft continu de melding "wachten op werk". Telefoon is opgeladen, aan de lader dus ik zie niet zo snel een belemmering, maar kennelijk is er nog iets.
Heb je enig idee wellicht wat er aan de hand kan zijn?
SimonV
2 jaar geleden
Wat ik vond: “De SETI@Home Android-client is 32-bits en de nieuwste smartphones met de nieuwere Android 64-bits versies kunnen het niet uitvoeren, of kunnen het te langzaam uitvoeren, zelfs als ze 32-bits subsystemen hebben.”
https://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=83698 Misschien krijg je nog tips als je zoekt op:
android boinc ‘waiting for tasks’
Thecis
2 jaar geleden
@SimonV
Helaas, ik denk dat ik het op het BOINC / Einstein@home forum nogmaals ga vragen. Ik heb daar al gekeken en met de oplossingen die men daar biedt (vanuit november 2020, bijv beta-testing pakketten accepteren) krijg ik het nog niet werkend. Wel heel erg bedankt voor het meedenken en antwoorden.
SimonV
2 jaar geleden
Graag gedaan en bedankt voor je interessante vraag.