Foto's openen ineens in PAINT 3D, hoe zet ik dit weer terug?

Ik ben gewend (tot gisteren...) om op een jpeg te klikken en dan de foto of afbeelding op het scherm te zien. IK wil nu verder werken en plotsklaps wordt alles geopend in PAINT3D? Ik wil dit niet, dit vreet tijd en energie. Hoe schakel ik een en ander uit of zet het weer terug naar zoals het was?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
7.1K

Antwoorden (2)

Klik met de rechtermuisknop op een jpeg-bestand. Kies:
- Openen met
- Kies een andere app
Vink aan: Altijd deze app gebruiken
Kies de betreffende app. Waarschijnlijk Foto’s.
.
De oorzaak van deze wijziging kan zijn dat je een keer Paint 3D geopend hebt en aangegeven hebt dat alle jpeg-bestanden hiermee geopend moeten worden.
Toegevoegd op 16 april 2021 08:16: tekst
SimonV
3 jaar geleden
start > instellingen > Apps > Standaard-apps > Standaard-apps per bestandstype kiezen