Hoe krijg ik Google Chrome weer op normale afmeting? Het is nu erg groot.

Het lukt niet met : /high-dpi-support=1 /force-device-scale

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

De Chrome 54-update introduceerde enkele kleine wijzigingen in de browser van Google. Nu detecteert Google Chrome automatisch je DPI-instellingen (Dots Per Inch). Dat gaat niet altijd goed.

Wat kan helpen is:

- Chrome verwijderen met Revo Uninstaller.
https://www.revouninstaller.com/products/revo-uninstaller-free/
Daarna Chrome opnieuw installeren.

- Schalen uitschakelen voor hogere DPI-instellingen Rechtermuisknop op de Chrome-snelkoppeling en kies Eigenschappen. Klik op het tabblad Compatibiliteit. Dat tabblad bevat een optie ‘Displayschalen uitschakelen bij hoge DPI’. Schakel het selectievakje van die optie in.
.
Zie voor meer oplossingen:
https://windowsreport.com/fix-google-chrome-scaling-windows-10/2/
Toegevoegd op 05 september 2020 10:29: bron, tekst
Plaatje bij antwoord
SimonV