Lightroom 6 werkt niet op windows 10 wat moet ik doen om dat op mijn Asus K501 werkend te krijgen?

Op mijn computer een oudje Asus k501heb ik windows 10 pro versie 1909 gezet.
Ik wil ligtroom installeren, maar krijg de melding dat dit alleen kan op een 64 bits systeem.
Bij Adobe las ik dat het wel zou moeten kunnen op een 32 bits processor met basis x64.
Doe ik iets verkeerd?

4 jaar geleden
in: Software
2K
TurfGraver
4 jaar geleden
Lightroom 6 is alleen 64 bit.
janjan33
4 jaar geleden
Heb nu gezien dat windows 10 versie 32 bits is. Er is ook 64 bits versie. Kan ik deze erop zetteb?
LeonardN
4 jaar geleden
Ja daar kan Window 10, 64 bit op.
janjan33
4 jaar geleden
Als ik de 64 bits versie installeer vanaf losse disk start windows na de installatie opnieuw en vraagt dan of ik opnieuw wil installeren. Ik doe iets verkeerd maar wat. ... ...
LeonardN
4 jaar geleden
Ja je moet wel die disk lostrekken na installatie, anders blijf je vanaf de USB-disk starten.

Antwoorden (1)

Lightroom werkt alleen onder 64-bits.

Je bedoelt waarschijnlijk Lightroom onder HyperV installeren:
https://community.adobe.com/t5/lightroom-classic/installing-lightroom-6-on-a-32bit-system/td-p/9696566
Dat betekent dat je een 64-bits versie van Windows 10 gaat draaien onder de 32-bits. Daar schiet je dus niet veel mee op. Dan kun je beter helemaal overgaan op 64-bits.
SimonV