Werkt Wake On Lan ook als de computer uit staat?

Is het mogelijk als je hele pc uitgeschakeld is om hem dan toch op te starten?

4 jaar geleden
in: Software
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Over het algemeen wel ja. Vaak is het een instelling in de BIOS/UEFI Setup.

Antwoorden (1)

Het idee achter WOL is juist wanneer een PC uitstaat je deze kunt inschakelen. Met WOL blijft de NIC actief zodat bij het ontvangst van een zogenaamd 'magic packet' op UDP poort 9 je computer uit de S4 of S5 of zelfs G3 state kan halen. Maar uit als in de schakelaar van de voeding op 0 gaat WOL in die situatie niet werken.