Zijn er nog grote verschillen qua design opmaak tussen Microsoft Word 2010 en Adobe Indesign?

Met word 2010 kan je je document prachtig opmaken met veel gedefinieerde stijlen en opmaak.

Is Indesign beter voor opvallende opmaak van documenten? Word 2010 lijkt me veeel eenvoudiger in gebruik dan Indesign.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Zoals al wordt aangegeven is Word 2010 een tekst verwerken, met als optie een zee aan voorgeprogrammeerde sjablonen die maximaal in kleur aan te passen zijn. Je kan bijvoorbeeld niet een balk of golf animatie 90 graden draaien.

Indesign biedt juist de mogelijkheid om professionele zelf opgezette documenten te maken. Vaak bepaal je al van te voren wat de tekst is die wilt publiceren, maar besteedt je ontzettend veel aandacht aan de manier waarop het document grafisch is aangekleed. Dat kan jij namelijk in theorie per pixel bepalen.

Waar jij in Word, met wel de nodige educatie, complexe text documenten kan maken (incl. bronnen, inhoudsopgave, wereldwijd erkende opmaakstijlen enz) biedt Indesign meer grafische diepgang: papier formaten (zelfs tot custom formaten), volledige vrijheid over indeling, layout, en design EN met de mogelijkheid om sjablonen volledig aan te pakken is Indesign jouw programma.

De vraag is dus, doe je een onderzoek en wil je complexe citaat en gegevens verwijzingen doen: Word
Maak je brochure of nieuwsbrief, is de inhoud puur redactioneel maar wil je een document in de vorm van jou gezicht het Nederlandse landschap en gaat de vorm boven alles om jou lezer te overtuigen of lokken: Indesign
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Word 2010 kun je leuke dingetjes mee, maar vergeleken met inDesign bijna niets.

inDesign is een professionele document opmaaktool, terwijl word een tekstverwerker is.
Vergelijk het met een oven thuis waar je best een brood mee kunt bakken, maar toch is het niet te vergelijken met professionele banketbakkerij.

De belangrijkste vraag is waar je het voor gaat gebruiken. Maak je af en toe een documentje op? Dan is word perfect. Maak je professionele theather brochure bijvoorbeeld dan wil je absoluut indesign gebruiken.