Verbindingsproblemen internet, hoe op te lossen?

Mijn computer maakt wel verbinding met het internet en over het algemeen kan ik goed internetten maar om de haverklap valt de verbinding weg, krijg ik de melding 'webpagina kan niet worden getoond'. Probleemoplossing geeft de ene keer aan dat het probleem niet aan de verbinding ligt, de andere keer dat de ethernetkabel niet goed aangesloten is c/q defect is. Dit snap ik niet want ik internet draadloos.

Ik gebruik Windows 7.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad: alles talloze keren gereset, verbinding hersteld maar het bleef terugkomen en geen idee waarom.
Uiteindelijk ben ik van Internet Explorer overgestapt naar Firefox en het is sindsdien niet meer voorgekomen.
Bij mij bleek het dus met MS Explorer te maken te hebben.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, ik ga voor de zekerheid nog 1 of 2 keer resetten en anders meteen maar over naar Firefox! Dank je!
Het lijkt erop dat ofwel de verbinding tussen de PC en de router ('gateway') of die tussen de router en het internet wegvalt. Via netwerkcentrum kan je dat uitzoeken. Je kan ook proberen of het een algemeen netwerkprobleem is, of aan de internet-verbinding ligt als je een tweede computer binnen het eigen netwerk wel of niet kan zien als het probleem zich voordoet.
Je werkt met een draadloos netwerk? Als windows meldt dat de netwerkkabel niet is aangesloten beteent dat niet echt een fysieke kabel, het kan ook de draadloze verbinding zijn....
Als er in de directe omgeving nog meer draadloze netwerken actief zijn (vooral als die op hetzelfde kanaal zitten) kan dat de reden zijn van het onvoorspelbaar wegvallen van de verbinding - Er zijn divers programma's om dit in beeld te brengen, maar kijk eerst eens of er andere netwerken actief zijn (eigen draadloze netwerk verbreken, en dan een nieuwe verbinding maken met en draadloos netwerk. In de lijst zie je alle netwerken binnen het bereik. Is er één bij met (bijna) evenveel blokjes als je eigen netwerk? dan is dat waarschijnlijk de boosdoener. Met inSSIDer(gratis te downloaden) (zie link) kan je ook zien op welk kanaal het andere netwerk uitzendt. Als dat hetzelfde kanaal is, of er vlak naast ligt kan je je eigen router instellen op een ander kanaal (zie de gebruiksaanwijzing..) En zo hopelijk het probleem oplossen...

Toegevoegd na 17 minuten:
oeps... link vergeten.. alsnog dus...