Waarom raken mijn bestanden ineens kwijt via macbook?

Hoi, regelmatig raak ik mijn bestanden kwijt via macbook, ik zoek ze OVERAL op naam maar helaas zonder resultaat :(. Hiervoor eerder kon ik ze uiteindelijk wel vinden maar deze keer is het echt anders.. Tevens gaat het ook om schoolverslagen die nu dus ineens foetsie zijn..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je ze niet kunt vinden via spotlight, browse dan gewoon al je submappen in je homedir door. Je weet toch wel waar je bestanden opslaat?

Antwoorden (1)

Hoe is het mogelijk dat je bestanden kwijtraakt? Er zijn enkele opties waar je bij een macbook aan kan denken.
1. Er zit een virus/hacker op je laptop die hierdoor bestanden verwijderen om plaats te maken in je opslagruimte. In dit geval moet je naar een elektronicazaak òf je moet zelf een virusscanner erop zetten.
2. De bestanden kunnen niet gevonden worden, omdat ze niet in mappen geordend worden. Op de macbook is het ingewikkeld om je bestanden terug te halen zodra je ze niet op een specifieke plek hebt staan. Oplossing: zet alles in mappen met logische namen en datum (bij "documenten", "bureaublad" etc.
3. De bestanden worden verwijderd. In dit geval kun je het best in de prullenmand kijken, of deze hierin zitten.
4. De bestanden kunnen niet goed opgeslagen zijn. Denk hierbij aan het omzetten van word bestanden naar jpg. en dergelijke. Zo beschadig je het bestand.
Dit is het laatste wat simpelweg de meest voorkomende redenen zijn. Meestal is de oplossing makkelijker dan dat je denkt.
Hopelijk kun je er iets mee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"1. Er zit een virus/hacker op je laptop die hierdoor bestanden verwijderen om plaats te maken in je opslagruimte. In dit geval moet je naar een elektronicazaak òf je moet zelf een virusscanner erop zetten."
Deze optie is zo onwaarschijnlijk dat je deze beter op de allerlaatste plaats had moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Punt 2 is bij mij dus het geval.. Wat kan ik eraan doen om ze alsnog te vinden? Ik weer wel 100% zeker dat ze zijn opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ik weer wel 100% zeker dat ze zijn opgeslagen."
Als je het 100% zeker weet, doe dan een: sudo find / -name "bestandsnaam*"
In een terminal sessie, dan komt vrijwel zeker het resultaat naar boven compleet met directory-boom.