Meerdere PDF documenten in 1 PDF-document opslaan

Ik heb een set van 5 PDF en/of word-documenten, ik wil hier graag 1 PDF document van maken. De word-documenten kan ik simpelweg naar mijn PDF-printer sturen, dan wordt het 1 PDF-bestand, maar ik weet niet hoe ik 2 of meer PDF's kan combineren naar 1 PDF.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
5.2K

Het beste antwoord

Ik gebruik daar zelf pdftk (van PDF ToolKit) voor.

Toegevoegd na 3 minuten:
De volledige naam is PDFTK Builder. Zie Bron.

Met dit programma kun je meerdere PDF-bestanden samenvoegen tot één nieuw PDF-bestand. Je kunt ook zeggen dat je alleen pagina's 5 t/m 7, pagina 19 en pagina 25 t/m 30 van het eerste PDF-document wilt nemen, dat je die wilt laten volgen door pagina's 3 en 4 van een tweede PDF-document, en dan pagina's 10, 15 en 20 van het derde PDF-document, en dat je al die pagina's tot één nieuw PDF-document wilt samenvoegen.

Je kunt willekeurige pagina's uit een PDF-document halen.

Je kunt een PDF-document voorzien van een achtergrond ("watermerk") op elke pagina.

Een heel nuttig programma!

Het is volkomen gratis, je hoeft je niet te registreren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt je PDF-pagina's zelfs roteren.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is een omweg die ik op mijn werk gebruik, maar dat kan alleen als je 'Microsoft Office Document Image Writer' geïnstalleerd hebt.
Via dat programma kun je alle files die je hebt (ook PDF of Word files) printen naar een 'MDI' file. Als je het PDF document opent, dan naar Print gaat en dan als printer 'Microsoft Office Document Image Writer' kiest, dan wordt hier een nieuw (MDI) bestand van gemaakt. Deze kun je openen met 'Microsoft Office Document Imaging' en hier kun je pagina's selecteren en tussen bestanden kopiëren of verplaatsen.
Dit bestand kun je vervolgens weer naar PDF printen.
Dit is de enige omweg die ik ken, behalve natuurlijk uitprinten en opnieuw inscannen in 1 document.
Overigens kun je vaak de tekst in een PDF selecteren, kopiëren en plakken in Word, of een printscreen in Word plakken, als het niet zoveel uitmaakt hoe het eruit gaat zien.