De dvd die ik op mijn DELL brand kan ik niet op een dvd speler branden, heb ik een speciaal brandprogramma nodig ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ten eerste moet de DVD ook als zodanig gebrand zijn (als DVD-video en niet enkel de data erop zetten) en vaak moet de DVD ook afgesloten zijn (finalized). Anders wordt de DVD niet als DVD (film) herkend.

Van sommige DVD-branders is het formaat nog in te stellen (VR of VideoMode). Niet alle (geen?) players ondersteunen beide formaten. Ik neem aan, dat het bij je DELL over een PC/laptop gaat en die heeft dat probleem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vraag is te vaag:
wat brandt je op de dvd, en ik welk format,
welke type dvd en
welke speler?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, deze vraag roept meer vragen op.
Maar misschien moet je de DVD afsluiten? 'Finalize'
Een video-dvd kan je anders niet afspelen in gewone spelers.
Of je hebt gewoon bestanden als data op een dvd gezet, niet als Video-DVD.