Wie weet de kleurnummers van edelmetalen, metallic en parelmoer kleuren voor gebruik in procreate op de ipad?

edelmetaal ,metallic en parelmoer kleuren , procreate, ' nummers' van genoemde kleuren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.2K
gvrox
6 jaar geleden
Hoe bedoel je "nummers" ? Kun je uberhaupt materialen gebruiken in die app (ik kende de app niet) ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je procreate opent op de kleuren kan je een schema zien met de kleuren rood, groen en blauw en daaronder komt dan een getal achter HEX. Die getallen zoek ik dus.
Procreate is een tekenapp voor de ipad. Je kunt er kleurpaletten aan toevoegen zodat je de gekozen kleurencombinaties bij de hand houdt. Ook kan je penselen maken met o.a. allerlei patronen ( swatches). Die patronen haal je uit allerlei afbeeldingen.

Antwoorden (1)

Materialen zoals je noemt (metalen e.d.) hebben geen kleurcode in HEX omdat materiaaleigenschappen niet zijn te vangen in een kleur. Metalen en zeker parelmoer reflecteren licht op complexe manieren; dit is wel te simuleren in een 3D pakket maar niet zomaar in een 2D tekenpakket.
gvrox
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe kan het dan dat er wel metallic kleuren in de app ArtRage zitten.
Ik weet dat er verschillende tinten in 1 kleur zitten bij de kleuren die ik noemde. Maar ik vind dat van ArtRage goed genoeg.
gvrox
6 jaar geleden
ArtRage heeft blijkbaar een setting voor "metallic" (0 tot 100%), dan simuleert ie een metaal dat belicht wordt met een opname van de belichting in hun kantoor. Dat is dus eigenlijk een soort 3D effect. Nog steeds geldt dat er geen RGB code is voor metalen etc. Waarom gebruik je dan geen ArtRage ?
gvrox
6 jaar geleden
@525134 is je vraag afdoende beantwoord / verduidelijkt ?