Kan ik mijn tablet gebruiken als ontvanger om Nederlandse tv te kijken in Frankrijk?

En dan bedoel ik met een progje of app en dan mijn tablet op de tv aan te sluiten en zo tv te kunnen kijken

6 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welke TV aanbieder heb je? XS4ALL heeft bijvoorbeeld WebTV
MissBiggie
6 jaar geleden
Telfort, maar ik zit nu op de Wifi van de camping
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het grootste probleem lijkt me de koppeling van tablet en TV. Of heeft je tablet een AV-uitgang? Of is er een methode om het beeld van de tablet wireless te streamen naar de TV?

Antwoorden (2)

Je zou een chromecast kunnen proberen, want de tablets en telefoons die ik ken hebben geen audio/video out.

Met de ziggo app kun je als ziggo klant tv ontvangen op de tablet, maar mijn ervaring is dat buiten NL je geen beeld hebt vanwege rechten.

Met VPN schijnt het wel te lukken, maar hoe je dat precies instelt weet ik niet. Ik noem vpn toch zodat je het kunt opzoeken.
paulus811
6 jaar geleden
MissBiggie
6 jaar geleden
Ik weet het VPN nuet
paulus811
6 jaar geleden
VPN is Virtual Private Network, waarmee de tv app 'denkt' dat je in Nederland bent. Heb het ooit proberen uit te zoeken, maar het leek me een hoop gedoe. Mijn idee; van de vakantie genieten zonder tv of een Canaal Digitaal set kopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Accountgegevens lenen van iemand met *igg* en de Z**o Go app installeren kan ook. Is wel kwestie van vertrouwen
MissBiggie
6 jaar geleden
Ik ben er al dus dat is geen optie meer
Hm... er zijn landen-restricties. Met een VPN wel te omzeilen, maar dan moet je een VPN account hebben waarbij je kunt kiezen in welk land je "uit de tunnel" komt, dat moet Nederland zijn.. Er is ook een dienst die live kijken wereldwijd aanbiedt, met een juridisch trucje. Die service bestond iig een paar jaar geleden, en was behoorlijk duur. Proxyservers, vooral gratis anonieme, geef ik niet veel kans. Zelf thuis een server opzetten is een oplossing, maar geen simpele. Ik zou een VPN dienst zoeken die een gratis proefperiode aanbiedt, en waar je het einde van de tunnel in Nederland kunt kiezen. En dan naar de websites gaan die live TV aanbieden. Er is eentje die alles aanbiedt. En veel advertenties door je strot duwt (zie onder). Werkt niet via TOR, dus wsch. alleen in Nederland (echt of zogenaamd).

Als je een Ziggo of UPC pakket hebt met de Mediabox XL, plus internet van hun, kan het wel, en heel goed zelfs, hun app. Die vreet wel data, dus dat komt neer op Wifi met een snelheid die campings en hotels niet altijd bieden. Is de verbinding traag, dan kan het soms wel met een telefoon en niet met een tablet. Nog trager: helemaal niet. Het *mag* alleen als je zelf zo'n account hebt, en met je eigen inlog-gegevens.. ;-)

Toegevoegd na 9 minuten:
Hier (3e link) een artikel van de Consumentenbond over je vraag. In hoeverre dat nog van toepassing is, weet ik niet. Het ziet er begrijpelijk uit in elk geval.

Toegevoegd na 13 minuten:
Dat artikel noemt Opera op de PC. Opera voor Android biedt deze app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opera.vpn&hl=en

Toegevoegd na 17 uur:
Die OperaVPN app onder Android doet het op mijn telefoon goed genoeg. Je kunt beperkt kiezen waar je een IP adres krijgt, maar gelukkig is Nederland 1 van de mogelijkheden. Althans, als ik het de VPN hier gebruik. Zeker weet je het pas daar ter plekke. En niet alle NL zenders kon ik bekijken, sommige vroegen om een plug-in die ik niet heb (en er mssch niet is voor mijn Android of voor die browser). Kan ook aan de site liggen, ik heb getest op www.kijktvonline.nl.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
MissBiggie
6 jaar geleden
De BVN-app werkt als zodanig maar mijn vraag is hoe ik dat op de tv krijg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je wilt op een TV-toestel kijken? Ik dacht op een tablet. Wel, daar zijn kabeltjes voor, maar HDMI bijvoorbeeld. Maar dat heeft niet iedereen, en oude TV's (die vaak 'naar de caravan' gaan) hebben het niet allemaal. Casten wordt ook lastig, als de Wifi van je tablet al voor online zijn gebruikt wordt (vrees ik, ik heb nog nooit gecast).
Als er een UTP (netwerk/internet) kabel aansluiting is (soms in hotels en bungalows), kun je met een UTP-USB adapter, een USB-OTG adapter en een netwerkkabel online gaan. Gaat als een speer, vergeleken bij Wifi. Maar msch deel je die verbinding daarzo met een boel mensen, of is 'ie gewoon afgeknepen. En al die kabeltjes... dan kun je beter een laptop meenemen die dmv HDMI (1 standaard kabel) via de TV kan afspelen. Mag een oudje zijn, als er maar HDMI uitgang op zit. Maar dat is wel wat gelazer: niet alle Windows versies kunnen geluid afspelen via HDMI, en laptop-speakertjes..:-( bezopen, bij Vista kon het nog, en bij W-7 niet meer. Hoe het zit met Windows 8 t/m 31(?) weet ik niet, ik haakte af na 7. Gesjouw met spullen, ach, als er een TV meegaat kan een laptop er ook nog wel bij. En een speakersetje, of een 3,5mmstereo-to-cinch kabeltje als daar audio-set is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is ook de vraag of de stream kijken op een groter scherm de moeite waard maakt. Naar een opgeblazen tablet-beeld kijken op een TV is geen pretje.
MissBiggie
6 jaar geleden
TV staat hier gewoon. We zitten in een huisje. Ik heb al een andere manier van vertier gevonden. Ik heb mijn externe harde schijf op de tv aangesloten en nu kijken we gewoon naar films ...