Hoe weet ik waar mijn gezicht te zien is op het wereld wijde web?

In films of reportages zie ik wel eens dat mensen een programma gebruiken om met een foto een bepaald persoon op te zoeken. Ik stel me dan voor dat zij met een computerprogramma het gezicht van die foto vergelijken met 1000en andere foto's op het web.

6 jaar geleden
in: Software
6.4K
dudemeister
6 jaar geleden
Gezichtsherkenning zoals in films ed is een sprookje nog. Zag van de week de docu Manhunt - Boston Bombers. Daar gaat een heel stuk over dat onderwerp. Interssant
ps op Netflix staat ie anders ff googelen.

Antwoorden (2)

Met bijvoorbeeld Google image search kun je checken waar op het internet een bepaalde foto allemaal te zien is.

Toegevoegd na 3 minuten:
En zo bestaan er meer soortgelijke programma's. Bij Tineye.
Bronnen:
6 jaar geleden
Je kunt op internet wel een foto zoeken die erg lijkt op een foto die je geüpload hebt.
Maar er bestaat nog geen gezichtsherkenningssoftware waarmee je je eigen gezicht op andere sites kunt zoeken.

Google Face Recognition komt misschien nog het dichtstbij: upload een foto van jezelf via Google-> Afbeeldingen (klik op camera), en voeg in de adresbalk "&imgtype=face" of "&tbs=itp:face" toe.

Je zou ook Picwiser of Betaface kunnen proberen.
http://picwiser.com
http://betaface.com
SimonV