Hoe start ik een programma op zonder de org. CD ?

Ik heb het davilex easy adres programma maar als ik het programma een tijdje niet gebruikt heb vraag die naar de orginale CD hoe kan ik dit veranderen zodat die op een willigkeurig tijd wel opstart ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Maak een image van die CD met 120% Alcohol o.i.d. Of het mooist(want gratis, en daar houden wij van) en ook bit precies gaat via de commandline op Ubuntu:
sudo dd if=/dev/cdrom of=/home/username/davilex.iso (daarna die davilex.iso weg copy'en naar de windows partitie of tijdelijk op USB stick o.i.d.)

En mount dan die 'davilex.iso' automatisch wanneer je windows start met een virtuele CD-Rom drive d.m.v. Daemon-tools of die van 120% Alcohol
(Maar er zijn vele gratis varianten te vinden op internet)

De opzet is éénvoudig, wanneer Davilex opstart, dan wordt deze gefopt doordat de software denkt dat de originele CD er inzit, maar dat is dus stiekem niet zo.

Geen dank.