Is een cloud backup betrouwbaar?

Ik wil graag backups buitenshuis bewaren. Bij het kopen van een Acronis backup software heb ik een jaar lang gratis 1TB opslag gekregen, daarna 79€ per jaar. De 79€ wordt door mijn werkgever betaald.

Nou vraag ik mij af, ik heb bestanden van 50 tot 100 GB groot. Acronis zelf zegt dat tijdens en na het backuppen de backup wordt gecheckt of het corrupt is, volgens hun kan ik zorgeloos backuppen naar hun cloud. Maar is het ook zo? Is het veiliger om met een backup software te backuppen naar de cloud i.p.v. zelf over SFTP te backuppen naar een NAS buitenshuis?

7 jaar geleden
in: Software
Pieter2011
7 jaar geleden
Volgens dit recente artikel is Acronis een van de beste:
http://www.toptenreviews.com/software/backup-recovery/best-pc-backup/acronis-backup-for-pc-review/

Antwoorden (1)

Het hangt af van het bedrijf welke "cloud" je je data opslaat.Meeste partijen maken gebruiken van grote spelers in de storage markt (bv Amazon) de servers van Amazon zijn redundant uitgerust met virus scans en alle mogelijke Security maatregelen welke beheerd worden door de allerbeste Security specialisten. Dit gebeurt bij jou thuis niet.