Hoe zet men best gif bestanden om naar jpeg ?

heb onlangs oude foto's (zw/w) ingescand, en wil die op fotopapier afdrukken, in de winkel leest de machine enkel jpeg bestanden, dus.....

Toegevoegd na 52 minuten:
hoe doe je dat bij het inscanprogramma van HP image Zone ? waar verander je dit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

je kunt dat doen met verschillende programma's zoals irfan viewer maar ook met faststone photoreiser
maar ook met microsoft office picture manager

Toegevoegd na 5 minuten:
dit zijn alle 2 gratis programma's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je had die foto's bij het inscannen beter als JPG kunnen bewaren, dat is bij ieder inscanprogramma mogelijk. GIF moet je nooit kiezen als bestandsformaat als je iets wil afdrukken, GIF maakt namelijk gebruik van een beperkt kleurenpalet waardoor details verloren kunnen gaan. Als je nu die GIFs gaat converteren naar JPG worden de afbeeldingen er alleen maar slechter op. Ik geef je dus als tip: opnieuw inscannen, kies minimaal 300 dpi en bewaar ze als JPG, hoogste kwaliteit.

Toegevoegd na 5 uur:
Bij het bewaren als (Save As Type) kies je JPEG files (*.jpg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt daar ook kleine programmatjes voor : google maar eens : gif to jpeg converter en dan krijg je zo een paar programmas op je scherm