Hoe kan ik een groot bestand van pc naar pc overzetten?

Ik heb 45 bestanden met in totaal 450 GB aan data. Ik moet nu paar keer per maand overzetten van mijn Desktop PC naar een mini-pc. In de desktop PC zit een 7200 rpm HDD. In de mini-pc een 5400 rpm harde schijf. Momenteel stuur ik de bestanden via LAN maar dat gaat met een snelheid van 50 MB/s.

Ik heb een extern harde schijf die draait op 5400 rpm, en daar haal ik ook maar 75 MB/s. Is er een manier om tijdwinst te krijgen?

7 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (1)

Zet Jumboframes aan op je huidige NIC's(inclusief switch) Als het altijd om grote bestanden gaat kun je ook de clusters/sectors op de HD formatteren naar 512K

Of Team/Trunk/Bond 2 ethernet NIC's tot een gecombineerde snelheid van 2Gbit/s.
10 Gbit Infiniband verbinding van PC -> MiniPC. Koper Gbic van 10Gbit HBA van PC -> MiniPC, anders optisch op 2/4/8/10/40 Gbit SFP adapters over multimode fiber?
Genoeg opties om de snelheid op te krikken, echter is die MiniPC met een 5400RPM schijfje de spreekwoordelijke flessenhals. Die moet je uppen naar een 10/12K SAS of 6Gbit SATA met een Raptor o.i.d. of een SSD of 2 Raptors o.i.d. in RAID0, of 2 SSD's in RAID0....

Misschien werken vanaf een gecentraliseerde opslag in de vorm van een NAS?
Maar hou op te klagen over snelheden van rond de 50MB/s terwijl je wel loopt te hannesen met een low-budget 5400 desktop HD'tje in een MiniPC'tje...
Snelheid kost geld, dus weeg je portemonnee af tegen je geduld...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@RoqueTrader Klopt, de HDD in de mini-pc is ook een grote bottleneck merk ik. Ik heb een NAS WD My Cloud 2 TB. Waarschijnlijk ga ik de grote bestanden op de NAS zetten en dan vanaf de NAS uploaden naar een SFTP server. Maar zou de verbinding uitvallen als ik 2 verbinden tegelijk heb met de NAS?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee? Waarom? Je kunt wel 10 verschillende verbindingen gelijktijdig hebben met een NAS.
Streaming video staat bij mij 24/7 aan(beveiligings camera's), FTP, torrent en SAMBA gelijktijdig lopen. Maar zo'n MyCloud is een lichte vorm van een NAS vind ik niet eens echt een NAS, beter is een QNAP of Synology.
Eric1993
7 jaar geleden
@RoqueTrader Er zit een processor in van 2 Cores. Het zou opzich moeten werken toch?