Welke mediaplayer (macbook) kan via chromecast naar de televisie streamen?

Nu gebruik ik als mediaplayer VLC, maar graag wil ik via mijn computer media streamen naar de televisie. Ik ben in het bezit van een chromecast. Welke mediaplayer kan via chromecast naar de televisie streamen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een Samsung Smart TV hebt, kun je dat met het programma Allshare van Samsung.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.tvmobili.com/samsung-allshare-media-server.php
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou, als je chrome gebruikt, de Chrome Cast extensie kunnen downloaden. Als je dan in de adresbalk van je browser de locatie van je bestand invult, speelt de film zich af in je browser. Dan kun je deze via de extensie weer naar je TV streamen. Voorbeeld van een locatie:
D:\Films en series\Naam van de film

Antwoorden (1)

Met 'videostream voor Google Chromecast' kun je filmpjes vanaf je Macbook streamen naar de tv. Dat werkt prima. Voor foto's kun je PictaCast gebruiken.

Je kunt deze apps installeren in de Chrome browser (dus niet in Safari) van je laptop.
paulus811