Hoe verklein ik mijn computerbeeldscherm?

dat beeldscherm is plotseling te breed geworden ik kan niet alles goed lezen als ik het verklein kan ik links niet lezen en andersom kan ik rechts niet goed lezen
window 10 gebruik ik
ik zie de grijze streep niet waarmee ik naar beneden moet scrollen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Rechtermuisklik op een vrije plaats bureablad
"Beeldscherminstellingen"
"Geavanceerde instellingen"
Onder "Resolutie" normaliter de hoogste instelling (aanbevolen) aanklikken.
"Toepassen"
"OK"

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb je een ouderwetsch fotonenkanon als beeldbuis (CRT)? Of een oude LCD met VGA? Dan kan het zijn dat je via de knoppen op het scherm de horizontale stretching of horizontale positie moet aanpassen via het menu op je beeldscherm.

Geef merk en type beeldscherm op als je er niet uitkomt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ctrl-0 zou alles leesbaar moeten zijn.
Als je rechtermuisklik drukt op de bovenste rand van het venster (bijvoorbeeld van je browser) druk dan eens op maximaliseren. Het kan ook dat je een niet gemaximaliseerd scherm hebt uitgerekt breder dan je scherm breed is.