hoe installeer je een besturingssysteem op een externe Hd?

Ik heb een laptop met daarop Windows 7. Nu zou ik graag een 2e besturingssysteem op een externe HD installeren, zijnde Linux. Hoe ga ik daarvoor te werk? Is het Bios aanpassen en dan verder gaan zoals bij een andere installatie? En hoe start ik na installatie dit besturingssysteem op? Er zal nl geen GRUB zijn waar je kan aangeven welk besturingssysteem je wilt gebruiken. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je telkens de Bios moet aanpassen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Je moet een live-cd/dvd van linux hebben. Die start je op. Dan zit er een knop op je desktop waarmee je het op een HD kunt installeren. Kies de juiste schijf, de aangekoppelde HD. Als het is geïnstalleerd moet je steeds opstarten waarbij je in de BIOS komt en de opstartvolgorde verandert net zoals je de Live-CD hebt opgestart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja kan er ook dezelfde methode als het maken van een bootable usb stick voor gebruiken.