Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe installeer je een besturingssysteem op een externe Hd?

Ik heb een laptop met daarop Windows 7. Nu zou ik graag een 2e besturingssysteem op een externe HD installeren, zijnde Linux. Hoe ga ik daarvoor te werk? Is het Bios aanpassen en dan verder gaan zoals bij een andere installatie? En hoe start ik na installatie dit besturingssysteem op? Er zal nl geen GRUB zijn waar je kan aangeven welk besturingssysteem je wilt gebruiken. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je telkens de Bios moet aanpassen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
769

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet een live-cd/dvd van linux hebben. Die start je op. Dan zit er een knop op je desktop waarmee je het op een HD kunt installeren. Kies de juiste schijf, de aangekoppelde HD. Als het is geïnstalleerd moet je steeds opstarten waarbij je in de BIOS komt en de opstartvolgorde verandert net zoals je de Live-CD hebt opgestart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja kan er ook dezelfde methode als het maken van een bootable usb stick voor gebruiken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding