Windows start niet meer op, hoe op te lossen?

Zodra ik de laptop start verschijnt er een zwart scherm met witte tekst, zie foto.

Toegevoegd na 4 minuten:
Edit: helaas lukt het geen foto bij te voegen, tekst is als volgt:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 083)
Coryright (C) 1997-2000 Intel Corperation

For Atheros PCIE Ethernet Controller V2.1.1.1(12/23/11)

Check cable Connexxion!
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM
No bootable device -- Insert boot disk and press any key

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plaats foto op een externe site als het hier niet lukt. www.tinypics.com bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probleem is dat je HDD niet herkend wordt, of dat de kabel los is, of dat in het BIOS de verkeerde poort aangegeven is als HDD.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan even de kabels controleren. Als alles goed vastzit http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/hdd_sata_connected2.jpg
dan zou je even kunnen kijken of er een HDD wordt herkend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb er is naar gekeken en die zat gewoon vast.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je de mogelijkheid deze harde schijf in een ander desktop te doen? Als tweede HDD zogezegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als deze dan niet gezien wordt door de andere PC heb je goede kans dat de HDD overleden is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je hoe je in het BIOS komt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh lees nu opeens dat het een laptop is. Als het een SATAhardeschijf is kan je deze ook gewoon in een desktop doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas heb ik nu niet de mogelijkheid de HDD In een andere pc te doen. Ik weet wel hoe ik in BIOS kom.
capthavoc
8 jaar geleden
Probeer eens een systeem herstel op de ene of ander manier is je harde schijf niet meer bootable Dat kan zijn omdat hde HDD defect is maar het kan ook zijn dat alleen de opstart bestanden kapot/weg zijn de meeste laptop van tegenwoordig hebben wel een fabrieks partitie
die je tijdens het opstarten kan bereiken via en toets of toetsen combi
waar ook meestal wel een simpel optie tot system herstel is je hoef niet perse de terug naar fabriek instellingen te gebruiken bijv F8 is de meest normale om in veilig modus te komen maar een fabrieks partitie heeft meestal een andere toetsencombi bijv F12
Schift F12 of zoiets en heet misschien ook restore partition
fabrieks partitie
factory default partition
iets in die aard Misschien zie je in het bios al bijv toetsen staan
dit is meestal vrij snel weg dus even snel lezen ook als je een window 8 (of lager heb ) op dvd kan je daarmee opstarten en een systeem herstel proberen ik geloof ook dat als je windows 10 heb dat en DVD van windows 7 of 8 wel kan helpen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het zojuist is geprobeerd met F8 toets kom je rechtstreeks op het zwarte scherm met de tekst. Met F12 kom ik wel in het boot menu en komt het volgende: 1. HDD/SSD 2. ODD 3.USB 4. LAN. Als ik vervolgens bij de eerste optie enter krijg ik alweer het zwarte scherm met de tekst. Ik heb nu zelf ook geen andere pc/laptop bij de hand dus ik kan morgen eventueel wel op een USB Windows 10 erop zetten, zou dat lukken? Ik heb normaal gesproken Windows 8.1.
Antoni
8 jaar geleden
@MrTomaat, je bedoelt in je eerste reactie de website www.tinypic.com. De website www.tinypics.com is (nu) te koop en (dus) niet in gebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni , inderdaad. Dat is hem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://a64.tinypic.com/2lav76u.jpg
capthavoc
8 jaar geleden
als je een windows 8 dvd hebt probeer er eens mee te booten en dan systeem herstel ?
als deze helemaal niets vindt dan is er iets meer mis dan alleen de boot bestanden
stop dvd in de laptop
als deze niet al niet vanzelf boot
dan dus de dvd via f12 selecteer ODD en hopelijk vindt hij je HD als ook die zegt dat er geen hd is gevonden of partitie etc dan is er iets mis met je HD

Antwoorden (2)

Misschien zit de harde schijf niet goed in uw pc?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het kan zijn dat inderdaad de connectie tussen de zogenoemde SATA aansluiting en uw harde schijf niet goed is. dit kunt u oplossen door de harde schijf een keer goed aan te drukken.

de tekst wat u leest op het scherm houd in feite in dat de laptop op de harde schijf geen opstartbaar bestand kan vinden

om het even in simpele taal te zeggen
de laptop heeft een bepaald bestand tijdens het opstarten nodig om windows te kunnen laten werken. als de laptop dit bestand niet kan vinden start hij niks op, waardoor de laptop aangeeft dat er geen bootable (opstartbaar) device is gevonden.

het kan ook zo zijn dat u een beetje te ruig met uw laptop bent omgegaan. start hem maar eens op, en luister eens of u in een vast ritme iets hoort tikken. in dat geval is de naald van de harddisk kapot, en werkt de harde schijf nooit meer