Hoe kan ik de iMac laten opstarten met De Wereld Draait Door?

Op mijn slaapkamer staat een oude iMac. Graag zou ik deze 's ochtends laten opstarten met de laatste aflevering van De Wereld Draait Door. Wie kan mijn helpen met de laatste stap in onderstaand stappenplan?

1. De iMac laten opstarten op een vaste tijd (WERKT)
2. Bij opstarten een browser openen met de pagina van De Wereld Draait Door (WERKT)
3. De video automatisch laten starten.

Dat laatste is me nog niet gelukt. Misschien is er een programma dat automatisch na het opstarten op de juiste plek kan klikken of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Kijk eens naar de tool AutoIT. Deze is gratis te downloaden en je kan er op vrij simpele wijze heel veel mee automatiseren. Bijvoorbeeld door IF THEN condities.

Dit zijn wel bruikbare tutorials:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL4Jcq5zn02jKpjX0nqI1_fS7mEEb5tw6z

Toegevoegd na 4 minuten:
AutoIT biedt ook de mogelijkheid om automatisch op een bepaald punt op je scherm te klikken mits je de coördinaten kent. Je kan ook een specifieke button beschrijven waarop geklikt moet worden.