Werkt handbrake niet op een mac book air ?

Gewoonlijk converteer ik mijn aangekochte films dvd s met handbrake om ze zo op mijn ipad te kunnen bekijken . Nu heb ik een macbook air gekocht , wil handbrake erop zetten maar dat gaat niet ? welke app dien ik hiervoor te gebruiken/ aan te kopen? Tweede vraagje de apps die op mijn ipad staan kan ik die gebruiken op de macbook?

8 jaar geleden
in: Software
capthavoc
8 jaar geleden
wat gaat er mist dan? handbrake is opensource dus het zou gewoon moeten werken ? 2 je ander vraag Nee niet alle app zijn voor zowel ios 9 als OS X
iets als twitter e.d wel maar misschien niet dezelfde app.
capthavoc
8 jaar geleden
Als je handbrake opstart krijg je misschien een melding over vertrouwde ontwikkelaar ? je kan in systemvoorkeuren
beveiliging en privacy instellen dat je elke willekeurig bron gebruiken
start daarna handbrake weer op en kijk of het werkt zet daarna de instellingen weer terug naar betrouwbare setting
daarna werkt handbrake wel gewoon
voor zover ik het heb kunnen testen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc Bedoel je crossplatform? Opensource zorgt er niet voor dat iets werkt op een ander platform, het is een rechtenmodel (Er bestaat opensource software die alleen op Windows werkt, er bestaat betaalde software die op zowel Windows, OSX en Linux werkt).
Handbrake is toevallig beide(crossplatform en opensource), maar het werkt dus op OSX omdat het crossplatform is. Hetzelfde geldt dan ook weer voor iOS en OS X. Apps die crossplatform zijn kan je voor beide downloaden (wel verschillende bestanden, het overzetten van de installer zal niet werken).

@doralien Geef de link eens. Wat gebeurt er? Hij download het bestand met de naam... . Welke foutmelding komt er? Nee alleen als ze toevallig voor beide beschikbaar zijn en dan nog zijn het niet dezelfde bestanden die je downloadt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Werkt handbrake niet op een mac book air ? Dat werkt prima. Jij krijgt het niet voor elkaar, dat is wat anders :D
doralien
8 jaar geleden
mag ik iedereen heel hartelijk danken voor jullie hulp. Het was inderdaad de beveiliging... dankzij jullie advies krijg ik het nu wel voor elkaar :)

Het beste antwoord

Je moet Handbrake rechten geven. Het is gemaakt door een onbekende ontwikkelaar en daarom houdt je MacBook hem tegen. Bij beveiliging in de instellingen kun je dit uitzetten voor Handbrake en dan moet hij het als het goed is doen!