Is er een gratis (non-trial) programma voor Mac waarmee ik op NTFS kan schrijven?

OsX (ik weet helaas niet welke versie, maar zal een van de latere zijn) kan van NTFS lezen. Nu wil ik ook kunnen schrijven op NTFS. Hiervoor kwam ik alleen betaalde programma's tegen (of met een 14 dagen trial period, daarna 30 dollar betalen).

Wie weet een goed gratis programma waarmee ik op Mac OsX NTFS kan schrijven?

Thecis
8 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Als je handig bent in terminal met CLI dan doe je het volgende:

sudo nano /etc/fstab
LABEL=DRIVE_NAME none ntfs rw,auto,nobrowse

Verander DRIVE_NAME in het apparaat wat je wilt benaderen via NTFS
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Lukt dit ook voor USB drives?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, met alle externe apparaten liukt dit, en verschijnen deze onder het "/Volumes' folder...

Andere antwoorden (1)

Ik ben geen MAC bezitter/gebruiker, maar als je onderstaande link volgt door het installeren van FUSE en NTFS-3G zou het moeten lukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Klopt. Dat lukt ook. Maar dan heb je een 14 dagen trial periode waarna je 25 dollar mag betalen.
Dat was dus juist niet de bedoeling...