Hoe kan ik mijn naar Word omgezette pdf-file bewerken?

Ik heb met een converter mijn pdf-bestand omgezet in Word, maar nu kan ik nog steeds de tekst niet bewerken. Ik heb al twee verschillende converters uitgeprobeerd. Het bestand heeft een Word-extensie gekregen en toch kan ik met mijn cursor niet aan de slag om dingen te veranderen. Hoe kan dit? Wat doe ik verkeerd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (1)

Mogelijk doe je niets verkeerd, maar is het PDF-bestand eigenlijk een plaatje. Ook al zet je dat om naar Word, dan nog zul je het niet kunnen bewerken. Alleen PDF die intern uit tekst bestaat valt te bewerken in Word.
Om een PDF die feitelijk uit een afbeelding bestaat te kunnen bewerken zul je deze eerst met ocr (tekstherkenning) naar tekst moeten converteren. Daarvoor heb je software zoals Finereader, ReadIris of Omnipage. Ook heb je online diensten die dit kunnen, zie links.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb mijn pdf op zamzar.com ingevoerd, maar nu moet ik kiezen naar welk soort bestand (extensie?) ik moet converteren. Wat moet ik kiezen om er tekst van te maken? Ik ben echt een oen op dit gebied... Dus van pdf naar wat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel dus: naar welk bestandsformat moet ik converteren? Alvast superbedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor Word .doc of .docx. docx worst ondersteund voor Word-versies vanaf 2007, doc veel ruimer. Succes!