Met welk computer programma maak ik een 3d tekening voor bijvorbeeld een eventementen terrein?

Laten we zeggen ik zet voor volgend jaar Lowlands in elkaar. Hoe maak ik een indeling van het terrein?
Podia, tenten, horeca enz....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.8K
Reddie
8 jaar geleden
Daarvoor is 2D voldoende.

Antwoorden (1)

3D tekenen is heel eenvoudig én gratis in 'sketchup'
http://www.sketchup.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
SketchUp is een computerprogramma waarmee in 3D kan worden getekend. Het programma is eind twintigste eeuw ontwikkeld om eenvoudiger 3D-objecten te ontwerpen dan de toenmalige 3D-programma's, die vaak een cursus vereisten om de ingewikkelde software te kunnen bedienen. Enkele van zijn functies zorgen ervoor dat ontwerpers met hun ontwerpen kunnen "spelen", iets wat onmogelijk is bij CAD-programma's. Het is mogelijk om met behulp van Sketchup gebouwen te tekenen en deze gebouwen te tonen in Google Earth als driedimensionale objecten. Het programma bevat onder andere een heliodon (schaduwsimulator), maar de grootste doorbraak heeft dit programma te danken aan de Push-Pull techniek, waarmee men vlakken van een 3D-model eenvoudig kan induwen of uittrekken.

Er bestaan 2 varianten van het programma: SketchUp Make en SketchUp Pro. SketchUp Pro bevat meer functies dan SketchUp Make, maar de Pro-variant is niet gratis.
Ozewiezewozewiezewallakristallix