hoe zet ik mijn windows 8.1 inlogscherm weer terug?

Ik heb een computer met windows 8.1
Onlangs meegeleverde Skype gebruikt. Deze skype is denk ik een tablet versie want de opties van minimaliseren of kleiner scherm maken waren rampzalig... (maar dat is een andere discussie).

Voor het gebruik van skype moest ik een windows account aanmaken. Vond ik raar, maar ok, zal een nieuwe(re) versie zijn.

Maar ik merkte nu dat ik ineens bij windows nu ook met mijn windows account inlog (waarvan ik dacht dat het uitsluitend voor Skype was). Hoe kan ik mijn windows account weer ontkoppelen van wat ik voor skype gebruikt heb?

Toegevoegd na 3 uur:
Het gaat er dus om dat ik opeens met mijn skype account voor Windows moet inloggen (is beide een microsoft account nu). Dat wil ik niet, ik wil gewoon met mijn originele, zelf aangemaakte windows account inloggen.

De vraag gaat dus niet over Skype, maar over Windows 8.1

Thecis
8 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Je gaat dan eerst naar "pc instellingen wijzigen" (in het rechter menu) Daarna druk je op accounts. Daar kan je op "koppeling verbreken" om je windows account te ontkoppelen van windows.
Jaspro101
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Hartelijk dank. Ben gewend aan de oude versie (windows 7) en zit nog in het stadium dat ik me rot erger (het installeren van de classic shell was al een goed begin).
Ik zat al te zoeken naar Users e.d., maar dit hielp me echt. Hartelijk dank.

Andere antwoorden (1)

Ik snap je vraag niet echt helemaal maar wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je de Modern versie van Skype hebt geinstalleerd.
Je kan op de website van Skype kiezen voor Skype voor bureaublad downloaden en dan krijg je gewoon de normale versie waarmee je met je Skypenaam kunt inloggen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Dit was inderdaad niet wat ik bedoelde. Door het inloggen in Skype, is mijn windows inlog (dus hoe ik bij mijn computer inlog, als ikk 'm aanzet en in Windows zelf probeer in te loggen) van mijn gewone inlog overgezet naar dezelfde inlog als ik bij Skype gebruik. Mijn vraag is hoe ik weer terug naar mijn normale Windows inlog moet gaan ipv dat ik met "mijn skype account' inlog bij Windows. het gaat dus niet over Skype, maar over windows 8.1