Word2013: kun je aan de voorgegeven markeringskleuren andere toevoegen?

ik vind de kleur geel veel te hard

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
6.3K

Het beste antwoord

Je gebruikt waarschijnlijk de tekstmarkering zoals je die in het Lint kunt vinden onder Lettertype. Daarbij heb je inderdaad een beperkte kleurkeuze: slechts 15 kleuren om uit te kiezen.

In het Lint vind je, direct rechts van Lettertype, het gedeelte dat Alinea heet. Daar kun je ook achtergrondkleuren kiezen. Klik daarvoor op het kleine pijltje dat direct rechts van het verfemmertje staat. Je kunt nu kiezen uit 70 kleuren.

Als je onderaan op "Meer kleuren" kiest en dan zelf een kleur maakt, kun je zelfs 16777216 verschillende kleuren kiezen.

Toegevoegd na 1 minuut:

Dus nee, je kunt geen kleuren toevoegen aan de standaard 15 tekstmarkeringskleuren. Maar met de hierboven beschreven methode kun je wel zelf een willekeurige selecteerkleur kiezen.

Cryofiel
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bedoeling van het markeren is nou juist dat er een felle kleur aan gegeven wordt, net zoals de markeringsstiften die je voor een tekst op papier gebruikt ook felle neonkleuren hebben. De markeringskleuren zijn niet aan te passen, maar je kunt een andere kleur dan geel kiezen. Bijvoorbeeld de lichtgrijze, die is heel zacht van tint.

Er is ook een andere optie, namelijk de tekst zélf een kleur geven. Je selecteert de woorden waar het om gaat, klikt dan met de rechter muisknop en kiest Lettertype. Bij Tekstkleur staat standaard Automatisch, en dat verander je nu in de gewenste kleur - eventueel bij Meer kleuren nog aan te passen tot een andere tint.

Of nog een andere mogelijkheid: de geselecteerde tekst in een Tekstvak plaatsen, en dat vak een Opvulkleur geven. Maar dat is een stuk omslachtiger dan een aangegeven Markeringskleur geven...
Amadea