Hoe komt het dat powerpoints niet deftig openen?

Telkens ik tracht om een powerpoint te openen, opent hij heel raar: zie foto 1. Dit gebeurt automatisch. Hoe kan ik de powerpoint openen zoals op foto 2?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wil je een nieuwe presentatie openen of een bestaand bestand?

Antwoorden (3)

De presentatie is opgeslagen als een diavoorsteling en zal daardoor altijd openen als in scherm 1. Als je de presentatie opslaat als PowerPoint presentatie zal het bestand de volgende keer weer openen in de normale weergave.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De presentatie is nochtans opgeslagen als .ppt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeker weten? Bij mijn versie wordt de normale versie opgeslagen met .pptx en de voorstelling met .ppsx.
Anders maak gewoon een nieuwe dia met test als inhoud en sla deze op beide manieren op en kijk hoe het eruit ziet. Zo heb ik het getest.
dat komt omdat je het ppt bestand in powerpointviewer opent ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarin moet ik hem dan openen? :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In normale powerpoint, waar je de ppt ook kan bewerken enzo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je opent de presentatie toch niet door het bestand te dubbelklikken want dan moet je even kijken aan welk programma de extensie is gekoppeld.
Dat komt omdat je powerpoint is ingesteld dat ie wordt geopend in powerpoint viewer, hier is een stappenplan om het op te lossen:
Stap 1: Ga in de map waar je presentatie staat
Stap 2: Selecteer de presentatie
Stap 3: Druk in de bovenste balk bij "Start" op het pijltje naast openen (zie foto)"S
Stap 4: Selecteer "Standaard Programma selecteren"
Stap 5: Kies je programma, dus niet Powerpoint Viewer maar Powerpoint zelf

Veel succes!