Waarom werkt Plex niet in mij PS4 webbbrowser?

Hallo,

Ik probeer via Plex films te streamen naar mijn PS4 webbrowser. Helaas werkt dit niet. Ik probeer dit te doen vanaf een laptop (Linux Mint xfce) naar een PS4 over mijn WiFi. Op mijn laptop heb ik Plex Media Manager geïnstalleerd. In mijn bibliotheek zie ik mijn bestanden staan. Ik heb een gratis Plex account. Als ik mijn Plex account probeer te bereiken op mijn PS4 krijg ik de melding: "dit type media wordt niet ondersteunt". Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb geprobeerd uPnP in te schakelen in mijn router maar, dit lost het probleem niet op. Ik type het adres dat nodig is volledig in in mijn PS4 webbrowser (ik heb het ook geprobeerd op mijn PS3 en daar krijg ik een soortgelijke melding). Als ik naar Plex ga, zie ik deze melding staan als ik naar het kopje "verbind" ga: "Je hebt je server ingelogd bij Plex, maar we kunnen hem niet van buiten je netwerk bereiken". Heeft het iets hiermee te maken? Voor de duidelijkheid; mijn laptop en PS4 zitten op hetzelfde netwerk. Ik probeer via Plex media te streamen en dit lukt niet. Ik heb op youtube gezien dat dit wel gewoon mogelijk is. Wat doe ik verkeerd? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Waarom werkt Plex niet in mijn PS4 webbrowser?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (1)

De webbrowser van de PS4 heeft de nodige beperkingen en dat nekt de Plex ervaring. Maar het is simpel op te lossen. Net als op de Xbox One, kun je ook op de PS4 gewoon de Plex app installeren. Dan werkt het allemaal wel gewoon.