Hoe tekst vervangen uit ander document Word?

Ik wil graag tekst kunnen vervangen in Word. De functie ‘vervangen’ onder het kopje ‘start’ ken ik. Echter wil ik kunnen vervangen uit een ander document. Stel in document 1 zet ik:
Maarten =1
Ik = 2
Ben = 3
Dan wil ik als ik typ ‘Ik ben Maarten’ in document 2, dan zou ik dit willen vervangen in document 1. Dus dan komt er “2 3 1”. Dit zou dus ook kunnen met woorden. Een voorbeeld:
Maarten = Maarten
Ik = I
Ben = Am
Dan wordt ‘Ik ben Maarten’ ‘I am Maarten’.

Is hier aparte software voor? Of een extensie die je in Word kunt plaatsen? Een andere mogelijkheid is om via de optie ‘vertalen’ onder het kopje ‘controleren’ een woordenlijst in te vullen, kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat jij wilt kan niet binnen Word. Ik denk dat het programma Phrase Express het dichts in de buurt komt. Hiermee kan je automatisch tekst vervangen, maar ook afkortingen definiëren. Zo kan je met twee toetsen een compleet tekstblok of-fragment neerzetten.

Bronnen:
http://www.phraseexpress.com/download.php

Je zou kunnen werken met ‘afdruk samenvoegen’, zodat in een hoofddocument gegevens uit een ander document (brondocument) worden ingevoegd op de plaats waar een invoegveld staat. Dat veld zou je er met ‘autocorrectie’ in kunnen zetten. Dus als je met ‘correctie tijdens typen’ “Maarten” laat veranderen in “”, enzovoorts, dan worden na de opdracht ‘samenvoegen’ al die velden vervangen door de inhoud uit het brondocument. Als je F1 toetst in Word en zoekt op ‘samenvoegen’ vind je de details wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100