hoe kan je een geluid van een mp3 bestand overzetten naar een MIDI bestand?

Ik hoorde laatst een geluidje uit een lied welke ik zelf wil gaan gebruiken voor een nummer welke ik zelf maak in het programma Logic Pro X. Het gaat om het piano achtige geluid uit de laatste 15 seconden van dit filmpje: https://www.facebook.com/video.php?v=1030939163583763
let niet op het lied zelf want deze is heel slecht. het

Hoe kan ik dit geluid overnemen of welke plugin moet ik gebruiken om dit geluid na te maken zodat ik deze aan een MIDI bestand kan toevoegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K
gvrox
9 jaar geleden
Wil je het geluid/instrument overnemen, of de melodie/akkoorden ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het geluid/instrument
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou het niet aanraden.
Een specifiek geluid uit een track isoleren is vergelijkbaar met een banaan uit een bananenmilkshake proberen te halen.
Kan je niet beter een bestaande pianosample bewerken? En anders kan je de track converteren naar .wav en het gewenste geluid isoleren in een wave editor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik ga denk ik zelf de plugin maken, ik ben er alleen heel slecht in en weet niet welke ik moet gebruiken :( misschien hebben jullie tips voor welke plugin ik moet gebruiken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens Nexus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je MIDI van een nummer wil hebben moet je kijken of je kundig genoeg bent de melodie op je keyboard na te spelen. Dan deze met een MIDI-registratie software inspelen. Maar wellicht is dat juist waarom je MIDI wil hebben. Je kan het zelf niet inspelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij wil hij het geluid als sample hebben MrTomaat.
En vervolgens deze sample d.m.v. midi afspelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het gaat mij helemaal niet om de midi, het gaat juist om het geluid. Ik speel al 10 jaar piano en het ook een MIDI keybord tuis dus dat is niet wat het probleem is. Nexus is heel duur en ik kan geen gratis versie vinden om te downloaden. misschien weet iemand een site?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nexus is (net als meeste goede synths) niet gratis (legaal).
Tja, een goede piano of ander instrument kost ook geld...

Antwoorden (2)

Kan je hier online doen:

http://www.ofoct.com/audio-converter/convert-wav-or-mp3-ogg-aac-wma-to-midi.html

of hier:

http://www.mymusictools.com/articles/how-do-i-convert-mp3-to-midi.htm

of hier:

http://www.converterlite.com/mp3-to-midi/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je voor je reactie. Het gaan mij alleen om het geluid zelf. Ik wil niet de melodie gebruiken maar de sound van die tonen. deze voeg ik dan toe aan andere tonen.
Dat zal niet gaan, want MIDI bevat geen geluid, het is slechts een beschrijving van welke noten wanneer gespeeld moeten worden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Logic kan vast wel ook samples inlezen, maar dan is het nog niet meteen een instrument. Een schone opname is nodig (zonder bijgeluiden) van losse noten (of op z'n minst 1).
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Correct antwoord. +1
Info: http://homestudioplugin.nl/midi/