Waarom valt mijn wifi uit als ik een steam game download?

Hallo, ik heb dinsdag een iMac 21.5 2.9ghz gekocht. Hij werkt geweldig, ook internet werkte goed na behoren.

Ik en mijn vriend hebben steam gedownload omdat we graag Team Fortress 2 wilden spelen. Maar op het moment dat ik de game download, gaat de download sneleid voor zo'n 2 minuten omhoog richting de 4 mb/s, maar daarna valt eigenlijk mijn hele wifi verbinding uit en kan ik niet meer op het internet.

Kunnen jullie me helpen met dit probleem?

Extra Info:
iMac 21.5'' 2.9ghz 8gb RAM 1TB HDD
Mac OS X Yosemite (10.10.2)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt al even de stekker van de router uit het stopcontact gehaald en er weer in gedaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat heb ik eigenlijk al heel vaak gedaan XD

Antwoorden (1)

Het schijnt dat er toch nog wel problemen zijn met wifi op 10.10.2 dus hopelijk kom er nog een update voor je binnen in de toekomst
zie link voor een paar tips ?

Maar aangezien het een stationaire imac is ? er geen mogelijkheid hem met kabel aan te sluiten ? permanent ?
het zal in alle gevallen je online gaming experience zeker verbeteren

wifi is prima voor gewoon surfen
maar zodra downloading grote bestanden of online game hosting etc aan de orde is
zeker als je uren online games speelt
Dan is een kabel toch wel de beste en simpelste oplossing voor een goeie verbinding
misschien is er ook sprake van veel"wifi vervuiling" in je omgeving
dat kun je door kabel helemaal uitsluiten.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk om een ethernet kabel erop aan te sluiten, maar hoe komt het dan dat ik bijvoorbeeld via UTorrent op m'n oude laptop wel gewoon grote bestanden kon downloaden. Terwijl dat nu niet meer kan. Ik heb de apple klantenservice gebeld en ze zeiden dat ik in herstelmodus moest opstarten (cmd + r) en dan via de ingebouwde safari internet uit moest proberen. Dat werkt gewoon goed. Alleen het probleem ontstaat alleen bij het downloaden van steam games. Als ik bijvoorbeeld een app van +1 GB download gaat dat zonder enkele problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk om een ethernet kabel erop aan te sluiten. Waar praten we dan nog over? Wi-Fi is sowieso iets wat je wil vermijden bij online gamen. Het probleem lijkt inderdaad te zitten in 10,10.(2) Had je oude laptop 10.10.(2)? En dan nog zal het bij het ene apparaat wel problemen opleveren en bij het andere niet.