Hoe open je en PHP?

Ik heb een cursus gekregen , deze is in PHP. Hoe kan ik deze het beste openen ( op mijn laptop ) dus niet z'n heel zwaar programma graag, en als het kan free.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Powergen
9 jaar geleden
PHP is een scripttaal, kan je gewoon met je browser openen.
Jaspro101
9 jaar geleden
Nee, dit kan niet zomaar

Antwoorden (1)

Usb webserver is hier erg geschikt voor. Dit is een kleine server waar je al je php/html/css bestanden in zet. vervolgens kan je deze benaderen in je browser (http://localhost)
Jaspro101
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hai Bedankt voor je antwoord, maar kun je dit iets uitgebreider uitleggen? Die kleine USB server ? Hoe werkt dat? Moet ik dit downloaden?Hoe bedoel je PHP/htlm/css die moet je hier inzetten? Ik heb geklikt op je link maar die link werkt niet. Hoop dat je mij nog iets meer kan helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie: http://www.usbwebserver.net/nl/
Die link had @Jaspro101 er even bij moeten zetten....
Jaspro101
9 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in. Wat je moet doen is USBwebserver downloaden, dit is een zip bestand.
Als je het zip bestand hebt uitgepakt vind je hierin de map "root" In deze map gaan al je php bestanden. Daarna start je usbwebserver op. Als je USBwebserver opgestart hebt ga je naar http://localhost alles wat in de map root staat, kan je benaderen via dit adres. Je ziet als het goed is een mapstructuur waar je al je bestanden kan benaderen, als je op eentje klik open je het php bestand. Ik hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben, als je nog meer vragen heb hoor ik het graag :)