Hoe kan ik in excel cijfers bij elkaar optellen, maar ik heb hier tussenin ook al cijfers opgeteld. Deze totalen heb ik ook nodig?

Ik heb een lijst met cijfers die ik bij mekaar op wil tellen automatisch, maar tussendoor heb ik ook al opgeteld en deze totalen wil ik er ook bij hebben, enig idee hoe ik dit kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voorbeeld van wat je wilt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat helaas niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of uitleg wat je hiermee bedoeld:
"maar tussendoor heb ik ook al opgeteld"
Wat is opgeteld? Zelfde waardes?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of je vraag even opnieuw omschrijven en duidelijk aangeven of het gaat om kolommen regels of vakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sommige waardes zijn al opgeteld bij elkaar en sommige niet. Ik wil hiermee het totaal van alles maken. Het gaat om de totalen in 1 kolom. Onder elkaar

Antwoorden (1)

zover ik begrijp heb je in kolom A en kolom B onder aan de som van deze kolommen staan (b.v. op regel 10)
en nu wil je het totaal van deze kolommen in C10 hebben
dan ga je op kolom C10 staan e vul je in =som(A10:B10)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt, maar ik heb al een paar keer som staan en een paar lossen die moeten allemaal bij elkaar en dan niet in een andere kolom, maar allemaal bij 1 kolom onder elkaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
=som(A10:B10)+som(C5:C10)+E5
Zoiets misschien? Vraag is wat onduidelijk...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja je kan natuurlijk ook op een willekeurig vak gaan staan en dan (b.v.)
=som(B10+G8+D4+A1) als dit het niet is wat je wil weten zal ik helaas je vraag niet helemaal begrijpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat had ik nodig Dankje Monaliza! Moordigger ook bedankt voor de moeite
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb allebei de oplossingen geprobeerd, maar krijg dan de melding WAARDE met wat tekens. Ik ben een schema aan het invullen
Hierbij heb ik per datum een cijfer staan en soms daartussenin ook totalen. Ik wil aan het einde alles optellen, maar dan telt ie ook op wat al bij de totalen tussendoor is opgeteld. Deze wil ik eruit laten
Hoe kan ik een totaal krijgen zonder dat de gegevens er dubbel inkomen te staan?