Hoe kan ik simpel online audio streamen?

Ik ben op zoek naar een programma dat mij muziek laat streamen waar anderen naar kunnen luisteren. Het programma ScannerCast is presies waar ik naar opzoek ben omdat het simpel geluid kan streamen als een mp3 stream. Alleen is de kwaliteit van het geluid niet goed omdat ScannerCast een maximale bitrate toestaat van 48Kbps. Weet iemand een gelijksoortig programma waar mee ik geluid/muziek kan streamen zonder verdere online services (shoutcast host bijv.). Ik zoek gewoon een simpel audio streaming programma waar anderen er naar kunnen luisteren via hun browser en dergelijke.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.1K

Antwoorden (2)

Je kan een stream software gebruiken dat gamers gebruiken, en dan gewoon het beeld uitzetten. Programma dat ik aanraadt is Open Broadcast Software, en het is gratis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zelf heb muziek gestreamd met Virtual DJ i.c.m. Listen2MyRadio. Het is even wat uitvogelen maar werken doet het zeker en de kwaliteit is gewoon goed.

http://www.listen2myradio.com/
http://www.virtualdj.com/

Ik weet dat je het eigenlijk zonder online service wil maar misschien brengt het je op ideeën of helpt het anderen.