Mijn laptop start niet meer op, wat moet ik doen?

Hallo,

Ik heb en hp pavilion dv3000.
Ik heb er afgelopen dagen gewoon geinternet en alles.
En ik wil hem vandaag opstarten en hij zecht dat er een probleem is.
Ik kan kiesen tussen "opstartherstel starten" en normaal starten maar bij bijde kom ik niet verder. Bij "opstartherstel starten" krijg ik eerst een tijdje zwart scherm en dan krijg ik een blauw scherm met een dikke witte aanwijzer. En bij systeem normaal opstarten krijg ik het windows teken en dan start hij weer op nieuw op.

Als ik de pc in veilige modus wil zetten door paar x op (f8) te drukken dan krijg je alle maal regels met drijvers en zo en dan loopt hij vast en start weer op nieuw op.

Wat moet ik doen??

Ik heb niks bij me alleen een laptop extra harde schijf die t niet in deze laptop past maar via usb aan gesloten word.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (2)

probeer het volgende: haal de batterij uit het apparaat en de stekker uit het stopcontact. Druk vervolgens 1 minuut op de startknop. Er gebeurt niks, maar dat is ook de bedoeling. Steek vervolgens de stekker weer in het stopcontact, maar laat de batterij er nog buiten. Start dan het apparaat. Als het goed is start hij normaal op. Sluit vervolgens weer af en plaats de batterij terug. Dan kun je als alles klopt weer gewoon starten. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je ook nog systeemherstel proberen.
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Herstelpogingen zijn goed en wel maar om zo'n herstelpoging te kunnen uitvoeren moet je ofwel in windows (normale of veilige modus) ofwel in de RE-omgeving terecht kunnen komen.

Nu lijkt geen van beiden het geval. En dan lijkt een herinstallatie van windows de enige oplossing.

Zorg eerst voor een backup. Dit kan je doen door de laptop op te starten van een linux live usb en dan alles over te hevelen naar een externe harddisk of netwerkschijf.