Hoe maak ik thuis een poster van 2,3 A4'tjes groot? Zie toelichting.

Mijn probleem is dat ik een poster wil maken van 2,3 A4'tjes groot. Het liefst wil ik dat online doen zodat ik geen programma hoef te downloaden. Je weet namelijk maar nooit of je iets betrouwbaars download... Ik kom tot nu toe alleen maar mogelijkheden tegen waarbij ik moet kiezen voor een aantal A4'tjes zonder decimalen achter de komma. Bij Blockposters staat dat je decimalen kunt invullen, maar dat lukt niet als ik het probeer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
20.5K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb zelf vorig jaar voor een feestje een poster ontworpen en hier laten afdrukken: http://www.postergemak.nl/
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Hij was ook niet zo duur, ik was €14,- kwijt voor een flinke joekel en dat was inclusief de bezorgkosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heer Voldemort, ik wil die poster alleen maar gebruiken om er iets mee te kunnen overtrekken op een schilderdoek, in een groter formaat dus dan de oorspronkelijke afbeelding. Het professioneel laten afdrukken is me voor dit doel te duur.
In elk geval, dank voor je reactie.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ah sorry, dat wist ik niet.
Maar als je dat nu gevraagd had was het makkelijker geweest. Print je poster gewoon op A4 formaat, maar op een wat dunner papier soort. Plak deze print voor een bouwlamp. En richt deze op je doek. Dan word je afbeelding op het doek geprojecteerd en kan je het zo overtrekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me wel een slimme oplossing, maar wordt dat papier dan niet veel te heet?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wij hebben het op scouting gedaan om een hele muur te schilderen met characters uit het junglebook. Het werd wel warm, maar we zijn er ook niet bij weg gelopen, als je dan toch even weg moet, even het lampje uit zetten, alleen zorgen dat je de lamp niet verschuift.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha. Nou, dat ga ik zeker eens uitproberen. Een bouwlamp heb ik al. Enorm bedankt voor je tip!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Of gebruik bakpapier :-) Dat kan veel hebben.
Misschien kan je printer er zelfs wel op afdrukken. Zo niet, eerst een normale print op A4 dan overtrekken op bakpapier en dan die projecteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O ja, bakpapier! Heb ik ook :) nogmaals dank!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Haha geen probleem, succes. Ik hoop dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig ook bouwlampen op ledjes, die worden helemaal niet warm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank, ik word steeds wijzer :)

Antwoorden (4)

Wat voor bestandformaat poster heb je?
Als je hem bijvoorbeeld in Microft office word zet, kan je hem bij printer paginainstellingen op een bepaald percentage zetten, bijvoorbeeld 230%, dan zal hij hem dus op meerdere a4'tjes printen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aan elkaar plakken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat ideaal met posterprinter, je kan er zelfs je eigen behang mee maken.
Het programma kost niet veel en soms is het gratis.
http://nl.giveawayoftheday.com/over-ons/ronyasoft-00/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is die site uit je bron een betrouwbare?
Dit is het makkelijkst via Paint.
Bestand -> Afdrukken -> Pagina instelling.
En dan onder het kopje schaal aanpassen
Kan je via Spreiden het aantal pagina's veranderen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan dat ook in decimalen, dus bijv. 2,3 keer zo groot als het origineel?