Wat is het beste optimalisatieprogramma voor Windows 7?

Ik merk dat mijn pc na verloop van tijd trager en trager wordt: IE wacht te lang met openen, applicaties sluiten traag af, afsluiten duurt steeds langer. Ik ben op zoek naar een programma dat mijn Windows 7 desktop weer vlot kan trekken. Ik gebruik crap cleaner al, maar dit blijft toch meestal bij oppervlakkig gefinetune.

Iemand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (5)

"Ultimate Windows Tweaker

Deze tool is niet alleen een van de meest uitgebreide, maar óók nog eens gratis!
Ultimate Windows Tweaker (UWT) is een tweaktool voor het eenvoudig en snel doorvoeren van systeemwijzigingen (zoals de instellingen voor de Windows Verkenner, het startmenu en de taakbalk). Jammer is wel dat het programma geen uitleg geeft over het effect van de tweaks, en daarnaast zijn sommige tweaks (nog) niet geschikt voor Windows 7. Aangezien er alleen een Engelstalige versie beschikbaar is, kan het bij sommige tweaks (zelfs voor een ervaren computergebruiker...) lastig te doorgronden zijn waar ze voor dienen. Deze nieuwsbrief bevat daarom een uiteenzetting van de mogelijkheden van de verschillende tweaks zodat u zelf een inschatting kunt maken welke wellicht interessant voor u zijn. De mogelijkheden zijn legio, ga er dus eens rustig voor zitten!"

Bron: Schoonepc nieuwsbrief van afgelopen week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk een op www.schoonepc.nl daar staat helveel informatie om je windows in top conditie te houden
veders kunt u ook zelf een aantal dingen doen
Ga naar start/uitvoeren in vul daar het volgende in cleanmgr.exe /sageset:1 er opent nu een klein schermpje waar u het een an ander kunt aanvinken vink hier alles aan en sluit het scherm door op oke te drukken.
ga terug naar start/uitvoeren en type cleanmgr.exe /sagerun:1 nu zal hij alles wat u net aangevinkt heeft gaan verwijderen.
als dat klaar is gaat u weer naar start/uitvoeren/ en type daar rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks nu worden alle taken die windows aan het uitvoeren is afgehandeld dit scheelt een hoop werkgeheugen.
de programma's die ik gebruik om mijn windows optimaal te houden zijn
hijack this
Autoruns
Runscanner (hiermee kun je zien welke onnodige bestanden er op gestat worden met windows)
CCleaner
Remove Empty Directories (dit programma verwijdert alle lege mappen in windows)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik al vanaf Windows XP TuneUp Utilities.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste middel om snelheden hoog te houden is de gebruiker.
Als continu programma's op worden geplaatst om het maar "sneller" te maken of programma's om vanalles te proberen, wordt het systeem steeds trager en trager.

Daarbij bestaat de kans dat het systeem eigenlijk te traag is voor Windows7 en vooral icm Office 2007 kan het zijn dat je eigenlijk verouderde componenten gebruikt om alles voor langere tijd soepel te laten lopen.

De programma's die ik gebruik om alles in toom te houden zijn:
ccleaner en verder het ingebouwde defragmentatie programma.

Verder gebruik ik veel gratis programma's, het mooie van de volgende programma's is dat het weinig van het systeem vraagt, met name als je dit gaat vergelijken met betaalde volledige programma's.

Firefox ipv internet explorer scheelt zeer veel qua snelheid.
vlc player ipv windows media player
imageburn ipv nero
avast antivirus ipv McAfee of Norton antivirus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd CCleaner en Advanced SystemCare, allebei gratis en goed;

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja en SmartDefrag, die defragmenteert veel beter dan het standaard programma;