Hoe verwijder je onnodige gegevens van je ipad?

Ik heb heel weinig geheugen vrij op mijn ipad 3 wifi 16 gb. Qua apps, boeken en foto's ligt het niet. Toen ik synchroniseerde met itunes zag ik dat wel 9 gb opgeslurpt is aan andere dingen. Wat zijn die "andere" dingen dan? Is het nodig om de ipad te laten werken en hoe verwijder je onnodige dingen ervan? Ook staat er in gebruik (instellingen > algemeen > gebruik) dat er 2,2 gb aan bewaarde berichten opgeslagen is. Hoe verwijder ik deze troep? Ik heb al mijn berichten (van imessage) verwijderd maar het blijft er nog steeds staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
OKÉ GRAAG UITLEG LEZEN VOORDAT JE EEN ANTWOORD GEEFT. DANK U,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijder zware Apps je hebt teveel Apps denk ik dan moet het wel lukken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O nee sorry ik las net dat het niet aan je Apps komt ehmmm.... Bel anders naar het bedrijf misschien is je IPad niet goed kan gebeuren.. Maar aan berichten ligt het sowieso niet denk ik het beste dat je kan doen is bellen maar wel 50cent (of meer) per minuut
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het ligt niet aan apps. Wel al zowiezo 2,2 gb aan bewaarde berichten. Bellen heeft denk ik geen zin want ik heb geen garantie meer.

Antwoorden (1)

9,9 gb is wel heel erg veel aan "andere dingen". Dit zit normaal rond de 2gb. Wat ik zou proberen is eerst een reservekopie maken van de iPad en dan deze herstellen in itunes. Hopelijk worden dan alle junkfiles verwijderd en heb je meer over.

Voordat je dat probeert zou ik trouwens even kijken welke app veel verbruikt. Het kan zijn dat je in een app veel muziek of filmpjes hebt opgeslagen en dat je iPad dat als "anders" ziet