Hoe zorg ik ervoor dat ik geen (spontane) pop ups meer krijg?

Zelfs als ik niet eens iets doe op mijn pc krijg ik ineens ('vieze') pop ups, ook als ik op een link klink, opent een andere pop up dan de link waar ik op heb geklikt. Het gebeurt minimaal 2x in 5 minuten en ik wordt er gek van.
Wat moet ik doen om dit te voorkomen/verwijderen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.1K
Powergen
10 jaar geleden
Download MBAM! Die haalt er de meeste malware weg van je computer, buiten je normale virusscanner.
Powergen
10 jaar geleden
https://www.malwarebytes.org/

Antwoorden (5)

Dit is spam, gevolg van een virus op je pc. Heb je een virusscanner? Zo nee, download en installeer MBAM om je computer op te schonen. Schaf daarna een virusscanner aan om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe eens een volledige virusscan met alle instellingen
vanuit een cdtje of een stick.
Ik denk dat er malware is geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, ik doe nu een volledige scan. Even 2 tot 3 uur wachten en dan hopen dat hij iets heeft gevonden
druk op start, configuratie scherm, programma en onderdelen, waarschijnlijk zie je daar een ongewenst software, (vaak vreemde namen als adbanner, fplayer) als je dat verwijderd en daarna naar je internet gaat en je extensies verwijderd ben je er ook van af
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt vast de verkeerde software op je computer gezet. Download een virusscanner en Malware Bites of als je die al hebt laat je ze er op staan. Voer met beide programma's een volledige scan uit en verwijder zo nodig de besmette bestanden. Kijk ook even bij je configuratie scherm of er verkeerde programma,s op je OS staan die jij er niet hebt neergezet en gooi ze van je computer. Als dit allemaal niet werkt installeer adblocker plus en kijk of de rare pop-ups dan weg gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je browser is besmet met adware of malware. De suggestie om adblockers te gebruiken verdoezelen alleen de malware, je pc blijft dan besmet. Beter is het om de adware en malware grondig te verwijderen.

Probeer het eerst te verwijderen met MalwareBytes https://www.malwarebytes.org/free/ . Sluit je browser en scan je pc daarmee. Het kan soms hardnekkig zijn in dat geval probeer je daarna ADWCleaner en/of Junkware Removal Tool.
Scan na verwijderen van de malware je pc ook op virussen met een goede (gratis) virusscanner. Gebruik verder altijd de Windows firewall op je pc.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen: Let bij software installatie altijd goed op. Bij sommige software moet je het aanbod voor installeren van extra’s zoals toolbars, browsers e.d uitvinken bij het installeren.