Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik outlook express bestanden importeren in Outlook bij Windows 8?

Ik heb intussen deze informaratie al gevonden: http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/berichten-of-accounts-van-outlook-express-importeren-in-outlook-HA010079919.aspx Maar op windows 8 is geen outlook express meer geinstalleerd, dus ik kan de bestanden niet exporteren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.2K
SimonV
10 jaar geleden
Je hebt wel een map met de bestanden van Outlook Express (zoals Postvak IN.ndx)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, die heb ik inmiddels gevonden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Optie 1
Het meest simpele is een programma aan te schaffen dat dbx-files naar pst-files converteert. Maar dat kost geld (Googelen op “dbx to pst converter free” levert toch steeds shareware op).

Optie 2
Als je nog ergens Outlook Express kunt draaien, kun je de OE-bestanden vanuit Outlook Express naar eml-files converteren en deze eml-files dan in Outlook importeren.

Optie 3
Een omweg:
Download Live Mail van Microsoft
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/essentials-other#essentials=overviewother
Importeer nu eerst de e-mailberichten in Windows Live Mail. Dit programma zal de berichten in een map genaamd “Geïmporteerde map” plaatsen. Verplaats de berichten naar Postvak in, Verzonden Items etc. Verplaats ook de submappen, als je die hebt.
Zorg ervoor dat Outlook 2013 gesloten is. Klik nu in Windows Live Mail op de Bestandsknop (dit is de knop links bovenin). Klik vervolgens op E-mail exporteren en in het vervolgmenu op E-mailberichten. Je krijgt nu een scherm te zien met twee keuzes. Exporteren in Windows Live Mail indeling -of- Exporteren naar Microsoft Outlook / Exchange. Kies voor de laatste en klik op volgende. Volg nu de stappen.
Vervolgens worden de berichten geïmporteerd in Outlook precies volgens de indeling in Windows Live Mail. Hierna kan je Windows Live Mail weer verwijderen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Toegevoegd: DbxConv, een gratis programma dat dbx-files naar eml-files converteert.
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Is het al gelukt?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding