Hoe moet ik vanuit een browser een gif bestand opslaan?

Ik wil een gif bestand opslaan. Met afbeeldingen kan je Opslaan Als kiezen, met een GIF-bestand sla je dan alleen het fotootje op wat op dat moment weergegeven wordt en niet "het hele filmpje".

Toegevoegd na 1 uur:
Voor een aantal gifjes, onderaan staan een aantal gifjes voor 1 april pranks. Wellicht wat voor volgend jaar ;-)
http://www.flabber.nl/linkdump/plaatjes/1-april-41-suggesties-voor-pranks-18409

Toegevoegd na 1 uur:
Ter duidelijkheid, als ik een afbeelding opsla, is dat meesta met rechtermuisknop, afbeelding opslaan als. Als het een link is, pak ik de link (plaatje wordt dan meestal groter) en dan kies ik met rechtermuisknop opslaan als.
(Dank Cryo voor het antwoord, daardoor wist ik dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest).

Thecis
10 jaar geleden
in: Software
28.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat je eens een andere browser moet proberen. Want ik ken geen browser die het op die manier doet zoals jij beschrijft.

Probeer eens Chrome of Firefox. Die slaat waarschijnlijk wel de hele GIF op.

En lijkt het van niet, dan is het omdat het programma waarmee je de GIF vervolgens bekijkt, geen animated GIFs ondersteunt.

Goeie kans dat zelfs Internet Explorer hem dus ook netjes opslaat, maar dat je hem met een ander programma dan Paint of Image Viewer weer moet bekijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Met Quick Time Player zou de vraagsteller het "filmpje" van het GIF-bestand kunnen bekijken. Weet je nog andere programma's hiervoor?
Thecis
10 jaar geleden
Ik ervaar het bij zowel Chrome als Firefox als IE. Bij het opslaan wordt ook weergegeven dat het als BMP wordt opgeslagen, dus dat onderschrijft ook dat Je geeft ook aan dat je de beschreven methode niet kent. Hoe sla jij zelf gifjes op? Wellicht pak ik het verkeerrd aan...
Thecis
10 jaar geleden
Zojuist Chrome geprobeerd, kreeg het toch op mijn werk geinstalleerd, en daar kan het inderdaad wel mee.
Hartelijk dank iedereen voor het meedenken.
Thecis
10 jaar geleden
Je was de eerste met de goede optie. Lag inderdaad aan de browser. Ik zag daarna ook dat het programma wat standaard plaatjes opent, niet geschikt is voor gifjes, maar daar was ik al op voorbereid.
Ging initleel dat het niet als GIF werd opgeslagen met IE8 op het werk. Nu toch maar standaard Chrome op mijn werk (tevens principe kwestie om geen IE te gebruiken, maar had tot (kennelijk) 4 weken geleden geen keus, Chrome sinds kort beschikbaar hier).

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet op welke manier jij een plaatje opslaat, maar ik doe het altijd door met de rechter muisknop op het plaatje te klikken. Dan verschijnt een menuutje, en daarin kies ik "Opslaan als". Dat werkt in alle browsers die ik ken.

Toegevoegd na 4 minuten:

Soms zie je een klein plaatje, en moet je daarop klikt om het grote plaatje te zien. Dat zie je bijvoorbeeld hier, bij de avatar linksboven:
http://www.goeievraag.nl/profiel/Thecis

Als je bovenstaande methode op het kleine plaatje toepast, sla je het kleine plaatje op.

Wil je de grote versie opslaan, dan zijn er twee methoden:

1.  Klik met rechts op het kleine plaatje, en kies in het menuutje voor "Link opslaan als" (of iets dat erop lijkt; de verwoording verschilt van browser tot browser). Je slaat nu niet het plaatje zelf op, maar het plaatje waar de link naar verwijst, en dat is de grote versie.

2.  Klik met links op het kleine plaatje. Nu zie je de grote versie. Gebruik nu bovenstaande methode (uit mijn oorspronkelijke antwoord) om die grote versie op te slaan.

Toegevoegd na 44 minuten:

Ik heb het even geprobeerd met zo'n bewegend gifje uit de link die je aan je vraag hebt toegevoegd. Met Firefox werkt dat prima op de manier die ik helemaal in het begin heb beschreven.

Vraag:
Is het mogelijk dat het bij jou ook prima lukt, maar dat je het gifje dat je op jouw computer hebt opgeslagen vervolgens bekijkt met een programma dat alleen het eerste plaatje weergeeft? In dat geval heb je wel degelijk het hele bewegende gifje ("filmpje") opgeslagen, maar zie je dat niet omdat jouw plaatjes-bekijk-programma het niet aankan.

Toegevoegd na 53 minuten:

Ik lees trouwens dat het bestand als BMP wordt opgeslagen. Dat is misschien een instelling in je browser.

Als je kiest voor "Opslaan als", zie je een venster waarin je kunt aangeven waar het bestand moet worden opgeslagen (in welke map). Onderaan kun je ook de naam van het bestand aangeven. Direct onder die naam kun je het type instellen. Kijk eens of je het "opslaan als" bestandstype kunt veranderen in GIF.

Cryofiel
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Hoi Cryofiel,
dat is de methode die ik zelf ook altijd hanteer, maar in het geval van gifjes wordt er altijd maar 1 plaatje van het geheel opgeslagen...
Cryofiel
10 jaar geleden
We waren tegelijk aan het typen - zie de vraag die ik zojuist aan mijn antwoord heb toegevoegd.
SimonV
10 jaar geleden
Met het gratis Irfanview moet je in ieder geval een bewegend gifje krijgen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Yep, daarmee heb ik het zojuist geprobeerd. Je kunt het opgeslagen bestand trouwens ook openen met je browser. Gewoon in je browser Control-T en Control-O doen, en het opgeslagen bestand openen.
Thecis
10 jaar geleden
Zojuist Chrome geprobeerd, kreeg het toch op mijn werk geinstalleerd, en daar kan het inderdaad wel mee.
Hartelijk dank iedereen voor het meedenken.