Hoe kan je het beste een virtuele computer draaien? (zie uitleg)

Ik kan een virtuele computer installeren op mijn harde schijf (intern), harde schijf (extern) of op mijn 16GB USB-stick. Wat is het beste voor mij prestaties denken jullie? Ik vermoed mijn USB-stick maar kan het niet goed bepalen. Iemand ervaring of een goede verklaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.3K

Het beste antwoord

Voor de prestaties is het het beste als je de bestanden die de virtuele machine vormen op je interne harde schijf zet, daarvan is de toegangstijd beduidend lager (=sneller), wat de prestaties ten goede komt.
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar heeft een USB-stick geen snellere lees- en schrijfsnelheid?
rose
14 jaar geleden
Nee, de leessnelheid van is bij een interne harddisk nog altijd beduidend hoger dan bij een USB-stick.
rose
14 jaar geleden
Om van de schrijf-snelheid nog maar te zwijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oké, thanks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondig antwoord op mijn vraag, dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Die virtuele PC moet daadwerkelijk ergens 'draaien'. Dat kan niet op je USB stick, daar heb je een computer voor nodig.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij draait uiteraard op mijn computer (=laptop) maar moet worden geïnstalleerd op één van mijn schijven/usb-sticks!
rose
14 jaar geleden
Tja, er staat Antwoordman, niet Goedantwoordman... ;.)
AWM
14 jaar geleden
Er mankeerde niets aan mijn antwoord, Rose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoorman, ik heb op mijn 32 GB USB stick een gehele standalone versie van 2 servers draaien met VM Ware Ace technologie. Hiermee virtualiseer je de pc's wel degelijk op een USB stick. Dat werkt net zo ongeveer als met U3 software. Maar als je het over Virtual PC of VMWare Workstation hebt, die moet inderdaad op een PC zelf draaien. De virtuele disk kan wel op een USB stick of externe drive worden aangemaakt.
rose
14 jaar geleden
@som. Antwoordman heeft natuurlijk in die zin wel gelijk, dat je toch een computer nodig hebt, linksom of rechtsom. Het was niet het antwoord dat Gert zocht, maar het was geen 'fout' antwoord. (zo goed, A.?) Overigens mankeerde er ook niets aan mijn observatie... LOLROTG
AWM
14 jaar geleden
Precies. De USB stick is slechts een opslag. Er 'draait' daar niets op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, mijn reactie was slechts een toevoeging. Met VMWare Ace hoef je VMWare niet meer te installeren en alleen de stick in de PC te doen en de VM te starten. natuurlijk nestelt draait de software in het geheugen van de PC waarin je de USB stick draait. Dat werkt wel grappig, zo heb ik altijd een server bij de hand (voor demo's).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In feite draait de virtuele harde schijf op mijn usb-stick, ik vroeg me af of dat sneller zou zijn als wanneer ik mijn virtuele hd op mijn laptops internet hd zou plaatsen...
Je kan gewoon virtual pc bij microsoft downloaden. De installatie is zeer eenvoudig. Onderstaand het linkje brengt je bij de software.

Toegevoegd na 23 minuten:
Waar je het opslaat is van geen belang. Alleen je vaste harde schijf is het snelste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging mij om het tweede deel van je antwoord, bedankt!
Om een virtuele computer te draaien heb je MS Virtual PC nodig of VMWare Workstation. VMWare levert een beter programma, maar kost ook meer geld (ik dacht dat Virtual PC gratis was of werd). Op een Mac draait ook VMware om Windows te draaien.

Het beste is om flink wat werkgeheugen te hebben. Op een Windows 32 bits PC is het maximum 4 GB. Je moet namelijk aangeven hoeveel werkgeheugen de virtuele PC nodig heeft en als je te weinig werkgeheugen geeft draait de virtuele PC langzaam, geef je te veel dan draait je eigen pc (de host) langzaam.

Verder maak je een virtuele machine (de computer aan). Dat bestaat uit enkele configuratiebestanden en een groot bestand dat in feite de virtuele harde schijf is. Die virtuele harde schijf kan je op een externe disk of USB disk zetten (die moet je er dan wel in doen als je Virtual PC of VMWare start). Het snelst werkt het als de virtuele machine bestanden op je eigen harde schijf staan (als je genoeg ruimte hebt).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb zelf de Virtuele machine bestanden op een Externe schijf staan. De toegangsnelheid is dan welliswaar iets minder snel, maar voor VMWare is het virtuele geheugen nog altijd het belangrijkst. En ik heb een paar kopieën gemaakt en als 1 VM als 14 GB is kan het hard oplopen.

Ik weet niet of je in Virtual PC ook kunt regelen dat de diskruimte die je opgeeft meteen wordt vastgelegd, of dat die afhankelijk is van de data op de VM. In VMware wokrstation kan je bijvoorbeeld een 30 GB harddisk aanmaken en opgeven dat alleen de werkelijke ruimte wordt ingenomen of dat er meteen een bestand van 30 GB wordt aangemaakt. Dat laatste is sneller, maar dan gaat het wel hard met de schijfruimte.