Ik maak op mijn Mac dagelijks backups, maar wil deze backup met een wachtwoord beveiligen, weet iemand een goed prog. met encriptie ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo, Ik ben zelf ook mac gebruiker en liep ook tegen dit probleem aan, maar uiteindelijk is het heel makkelijk en ben ik blij dat ik jouw er ook weer mee kan helpen. Je hebt verder geen extra software nodig om dit te doen als OSX 10.8 op je computer hebt staan. Ik ga er in de uitleg vanuit dat je OSX 10.8 of hoger hebt. Je gaat dan naar Time machine in het programma systeemvoorkeuren en drukt daar op selecteer schijf. Vervolgens selecteer je de schijf waarop je de reservekopie wil maken en dan kijk je naar benende in het het extra scherm wat je dan al had. Daar zie onderaan in de linker hoek staan codeer reserkopieen daar druk je in het vierkante vakje dat dan blauw kleur met een zwart vinkje en dan druk je op de rechthoekige knop Gebruik schijf en dan moet je het wachtwoord in geven en volgens mij ook een naam. Dan ben je klaar en heb je je reservekopie gecodeerd. Coderen betekent dat je het bestand een wachtwoord toe-eigent wat je eerst moet invoeren voordat je het kan openen. ik weet dat ik het misschien iets te kinderachtig en iets te overdreven heb opgeschreven hopelijk maakt het dat wel duidelijker. Veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100