Installeren Microsoft office 2007

Lieve mensen, ik heb momenteel op mijn laptop microsoft office pakket 2003, heb nu de nieuwe CDrom MSO 2007, moet ik voordat ik het nu ga installeren eerst pakket 2003 verwijderen of pas daarna?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je kunt de cdrom gewoon in je pc stoppen, hij zal alleen installeren wat hij nodig heeft (dus m.a.w. wat gewijzigd is t.o.v. 2003). Mocht je toch besluiten eerst 2003 te willen verwijderen houd er dan wel rekening mee dat als dit ook Outlook bevat dat je dan eerst van je mails en contacten een back-up maakt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Documenten gemaakt in Word en Excell zul je niet kwijtraken, die kan je later gewoon in de nieuwe versie openen (andersom van 2007 naar 2003 is lastiger). Vooral dingen in je Outlook zoals mails, contactpersonen, agendaitems, die raak je kwijt.
Succes!

Andere antwoorden (4)

Dat hoeft überhaupt niet. Je kunt office 2007 gewoon zonder problemen installeren.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen office 2003 van tevoren te verwijderen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een schone installatie doen, dat wil zeggen, eerst de oude (2003) verwijderen, daarna 2007 installeren, dit voorkomt een hoop problemen met zooi die achterblijft op je PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schone installatie is beter, maar dan moet je wel al je settings en kontakten opnieuw instellen. Ik zou gewoon MS Office 2003 op je laptop laten staan en evt. het MS Office 2007 compatibiliteitspack installeren. Klaar!
(En dan die MSO 2007 CD opbergen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Office 2007 kan zonder problemen Office 2003-bestanden openen. Dus waarom zou je nog Office 2003 gebruiken? Via Configuratiescherm zou ik Office 2003 eerst verwijderen.

Uit ondervinding weet ik dat Office raar kan doen als er 2 verschillende versies geinstalleerd is. Telkens als je bv Word 2007 opent, komt er een installatiescherm dat direct verdwijnt omdat het "door" heeft dat het over Office 2007 gaat. Dat is hinderlijk.

Dus : verwijder eerst office 2003 vooraleer je office 2007 installeert !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom Office 2007 gebruiken? Zodat je niets meer vindt waar het voorheen was? Nee, dan is 2003 stukken beter!
Oke, als je 2007 installeert, dan wel eerst 2003 verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan (tegen betaling) een add in kopen die de menu's laat zien van office 2003. (in nederlands)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat schiet op! Men installeert iets nieuws en betaalt dan extra om de oude structuur weer te kunnen gebruiken. Ik zit niet in de politiek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet overdrijven, je hebt veel meer templates dan vroeger en het werkt best wel goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog niet overtuigd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
document kan veel professioneler opgemaakt worden dan vorige versie ik krijg het ervan als mensen over iets oordelen "door te horen zeggen", werk er eens effectief een maand mee (bv de trial versie), en je zal me gelijk moeten geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het op een systeem staan, maar als ik iets snel moet doen, neem ik of een ander systeem of ik wijk uit naar OpenOffice. Als Office 2007 inderdaad nu eindelijk eens beter omgaat met de mogelijkheden die het in theorie al jaren biedt, dan is dat voor mij wel een reden me er een maandje mee bezig te houden. Bv. een blad op z'n kant in Word waarbij de teksten in verschillende cellen op dezelfde hoogte dienen te blijven (en deels ook haaks staan) en in die tabel ook nog verschillende afbeeldingen moeten (al of niet gedraaid) en als ik dan niet eens rare lijntjes krijg (pas na het saven) of de afbeeldingen ook na opnieuw openen van dat bestand nog kan bewerken of een deel van de tekst op z'n kant kan zetten en dit bovenstaande in een acceptabele tijd voor elkaar krijg, ben ik overtuigd.
;-)